Сценарій
позакласного заходу
з англійської мови
«Подорож у Країну казок»
Ведучий: Dear friends! Welcome to our party
Сьогодні ми зібралися з вами на зустріч із казкою. Жоден
з нас не виріс без казки. Казки –це перше, що розповідають дітям. Казки люблять
всі, тому що вони вчать добру, вчать бачити життя, що добре, а що погане, що
красиво, а що ні, що справедливо, а що ні.
Тож сідайте зручніше, ми починаємо.
Сценка 1(Мері Поппінс повертається)
Діючі особи: Мері Поппінс, Джейн, Майкл
Children: (Michael & Jane). Oh, look. What it is?
Jane: Oh, it's Mary Poppins!
Michael: Yes, it's our nurse. She's coming back. Hooray!
M.Poppins: Hello. The east wind blew and I flew.
Children: Where have you been?
M.Poppins: In Fairy-land.
Jane: Did you see Cinderella?
M. Poppins: Huh, Cinderella? Not me. She's from another
fairy-tale.
Michael: Or Robinson Crusoe?
M. Poppins: Robinson Crusoe - pooh!
Michael: Then how could you have been there?
It couldn't have been
our Fairy-land.
M. Poppins: Don't you know that everybody has got a Fairy-land of
his own?
Children: Show us the way! Let's go there!
M. Poppins: Michael, there's a shiny thing sparkling on the path.
I'll thank you to pick
it up and bring it to me.
Michael: (picking up the compass). What is it?
Jane: What is it for?
M. Poppins: To go round the world with.
Michael: This small thing will take us round the would? I don't believe it!
M. Poppins: You don't believe it? You just watch!
Звучить музика вальсу. Мері Поппінс забирає дітей до Казкової країни
кружляючи у вальсі.
Ведучий: З якої країни до нас прийшли ці герої?
(З Великобританії) Яких ще героїв з цієї країни ви знаєте?
(Вінні-Пух, Мауглі… )
А В цій країні можна почути такі слова: «мерсі» (дякую),
«селяві» (таке життя), «шерше ля фам» (шукайте жінку). Це
держава — ... Франція. Столиця Франції — місто Париж.
А ось нас зустрічає герой однієї з
французьких казок, надамо йому слово!
(Виходить учень в костюмі Кота у чоботях.)
Кіт у чоботях Я Кіт у чоботях—
Меткий
і розумний —
Господаря
з бідності вивів у «люди».
Тепер він не злидар,
Багатий став враз.
Господар мій — це маркіз Карабас.
Я прийшов не сам.
Зі мною до вас завітала Червона Шапочка.
Сценка 2
The author. Once upon a time there lived a little girl. She lived
in a village. Her parents loved her
very much. A kind-grandma sewed a nice red hat for her granddaughter. A red hat
suited the girl. So she was called Little Red Riding Hood. One day the girl's
mother baked a pie and said:
Go to your grandma and bring her this pie and a jar of
butter.
The author. And Little Red Riding Hood went to visit her
grandmother
The author. There was a wolf behind a tree. He saw the girl and
wanted to eat her. But he could not do it, because he was afraid, of the wood-cutters.
Вовк виходить, пританцьовуючи під веселу мелодію
Wolf. Where are you going?
Little Red
Riding Hood.
1 am going to my grandma. I bring her a pie and ajar
of butler.
Wolf. Where does she live?
Little Red
Riding Hood. She lives in a house in
a wood.
Wo1f. Fine! I shall go by this way, and you go by that one!
Розходяться,
Вовк іде коротшим шляхом.
The author. Wolf went very fast and came first.
Wolf. Knock, knock!
G ran dm a. Who is there?
Wolf. This is your granddaughter. Little Red Riding Hood. 1
brought you a pie and a jar of butter.
Grandma. Pull the cord and the
door will open.
Вовк смикає, двері
відчиняються.
The author. Suddenly
Wolf jumped and ate the grandma (їсть). Then he
lay in a bed and began to wait for Little Red Riding Hood. (Лягає на підлогу, чекаючи на Червону Шапочку.)
Little Red
Riding Hood. Knock, knock!
Wolf, Who is the re?
Little Red
Riding Hood. This is your
granddaughter, Little Red Riding Hood! 1 brought you a pie and a jar of
butter.
Wolf. Pull the cord and the door will open.
Червона Шапочка ставить кошик на підлогу І сідає
на ліжко.
Little Red
Riding Hood. Grandma, why do you
have so big hands?
Wolf. To hug you harder, my granddaughter! (Обіймає.)
Little Red
Riding Hood. Grandma, why do you
have so big feet?
Wolf. To run faster, my granddaughter! (Тупотить ногами.)
Little Red
Riding Hood. Grandma, why do you
have so big
ears?
Wo1f. To hear you better, my granddaughter! (Підставляє руки до вух.)
Little Red
Riding Hood .Why do you have so big
eyes?
Wolf. To see
you better, my granddaughter! (Витріщає очі.)
Little Red
Riding Hood, Why do you have so big
teeth?
Wolf. To eat you all! (Кидається на неї, наче їсть.)
The author. At this moment the woodcutters came back from the
wood and decided to visit the grandmother.
Виходять
пританцьовуючи із саморобними сокирами з лісу, заходять у дім І бачать вовка.
Little Red Riding Hood, Help me!
Grandmother. Help me! (Гукають з-під ліжка.)
Лісоруби «розрізають» вовкові
живіт, з-за ліжка з'являються внучка і бабуся.
Little Red
Riding Hood and Grandma. Thank you!
Ведучий: Діти, з
якої країни до нас завітали Кіт у чоботях та Червона Шапочка?
(З Франції) Які ще казки з цієї країни ви знаєте?
(«Попелюшка», «Спляча красуня»…)
А чи знаєте ви наші українські казки? Нумо, назвемо їх.
( «Котигорошко», «Кирило Кожум’яко», Летючий корабель»…)
Ведучий: Нас
вітає улюблений герой українських дітлахів!
(Виходить хлопчик у костюмі Котигорошка.)
Котигорошко Я — герой вкраїнських
казочок,
Й хочу запитати в діточок:
— Чи знаєте ви, хто я — перед вами?
Розповім
кількома словами:
Вітер котив
горошинку до мами,
Пил, курява
закрутились під ногами,
горошинку
посадила мама на городі,
Виріс кущ
великий. Отакий! Та й годі!
А на кущеві й
стручку горошина
Засяяла, наче коштовна перлина.
Побіг я, діти,
за тим горошком.
То й звати мене
стали Котигорошком.
Подивіться, хто прийшов зі мною
Сценка 3 (
«Теремок»)
The author. This is a wood-house. It is very nice. The mouse is coming. She
looks into the house.
Mouse. What a nice house! Pe-pe-pe. I like it. Who lives
here? (Nobody) Pe-pe-pe. I want to live in the house.
The au t h o r. And here is a cock coming.
Cock. Cock-a-doudle-doo! Who lives here?
Mouse. I am a mouse. And, who are you?
Cock. I am a cock.
Mouse. And what can you do?
Cock. I like to sing! Cock-a-doudle-doo! May I come in?
Mouse. Please, come in. Cock. Thank you.
The author. And here is a frog coming.
Frog What
a nice house! Who lives here?
Mouse. I am a mouse.
Cock. I am a cock. And who are you?
Frog. I am a frog.
Cock. And what can you do?
Frog I can jump. May I come in?
Mouse. Please, come in.
The author. And here is a hare coming.
Hare What a nice house!
Who lives here?
Frog. And, who are you?
Hare. I am a hare.
Mouse: And what can you do?
Hare: I can run. . May I come in?
Cock. Please, come in.
Hare. Thank you.
The author. And here is a fox coming.
Fox. What a nice house! Who lives here?
Mouse. I am a mouse.
Cock. I am a cock.
Frog 1 am a frog.
Hare. I am a hare
Fox. My dear Mouse and Cock, Frog and Hare May I come in?
Cock: But who are you?
Fox: I am a fox.
The animals ( together): Oh, no go away, go away.
На сцену виходять всі
персонажі спектаклю.
Ведучий: На
цьому наша зустріч із казкою підійшла до кінця. Дякуємо за увагу та активну
участь у нашому святі. До побачення.
Cценарій позакласного заходу з англійської мови «Цікава англійська»
(6-7класи)
|
Cценарій позакласного заходу з англійської мови «Цікава
англійська»
(6-7класи)
Цілі:
Виховна -
виховувати інтерес до вивчення предмета, ініціативність та активність,
повагу до культури і традицій інших народів.
Розвиваюча –
розвивати творчі та комунікативно-ігрові
здібності,тренувати пам`ять,
увагу , мислення.
Освітня –
формувати країнознавчі та соціокультурні
знання.
Практична - розвивати вміння сприймати іноземну мову на слух, вдосконалювати лексико-граматичні
навички.
Форма заходу: вікторина- змагання
Обладнання: CD
диск з музикою, роздатковий
матеріал (емблеми, таблички зномерами, зірки)
Хід змагання:
1.Організаційний етап.
Teacher (Т): Good afternoon, dear boys and girls! Good afternoon, dear guests! We're glad to see you in our intellectual
competition.
Рlayers
will take part in a game to prove that they are the best, the most
quick-witted, the cleverest. То answer the question "who's the best?", our players will
have to come through 4 rounds of the competition
2. Пояснення
правил змагання:
1. • The
competition consists of 4 rounds.
2. • Players
answer the questions, raising numbers they have: from 1 to 4.
3. • You
can get a star for each correct answer.
4. • Teams
who have the most numbers of stars enter the next round.
5. • The
first student, who gives the correct answer, gets an extra star.
6. • You'll
get instructions before each tour.
Т: Now let's learn the teams`
names of our players. Don't forget that you can get a star for the most
interesting and original introduction.
І тур
В першому турі гравці
відповідають на 10 запитань, вибирають правильну відповідь на запитання,
піднімаючи картки з номерами правильних відповідей.
1) Boxing Day
2) New Year 3) Christmas 4) St. Valentine Day
1) December 25th 2) January 25th 3) December 26th
4) January 7th
1) blue and pink 2)
red and green 3) yellow and pink 4)white and green
4.
What happens at 3 o'clock in the afternoon on Christmas Day in Britain?
1) Santa Claus comes 3) Queen congratulates the nation
2) Children sing carols 4) Family decorate a Christmas tree
5. What do British people traditionally eat for
Christmas dinner?
1) fish
and pudding 2) turkey and pudding
3) turkey and jelly sandwiches 4) fish and cake
5. Why is December 26th also called Boxing Day?
Because...
1) there are Christmas boxing shows on TV
2) people put presents and money into boxes
for poor families
3) all
presents must be put into boxes
6. Where
is there a New Year tradition to throw old things out the window?
1) France 2)Germany 3)Australia
4)Italy
7. What country is famous for its "First
Footing" tradition on New Year's Day?
1) Australia 2)
Scotland 3) China 4) Russia
8. Where do people celebrate New Year in
February?
1) Germany 2) Great
Britain 3) Australia 4) China
9. What does a word "heart" mean?
1) свічка 2) серце 3) Купідон 4) подарунок
ІІ тур
Зіставити
прислів`я
Учні виконують завдання ,
підбираючи правильний переклад до прислів`я Потім по черзі читають відповіді, якщо команда
помилилась черга переходить до іншої команди. (за кожну правильну відповідь команда отримує зірку.)
1)A bird may be known by its song a) Друг пізнається в біді.
2)A black hen lays a white egg b) Краще синиця в жмені, ніж журавель в небі.
3)A cat with nine lives c) Скажи
мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.
4)A dog in the manger d) В здоровому
тілі здоровий дух.
5)A friend in need is a friend indeed e) Видно птаха по польоту
6)A gift in the hand is better than two promises f) Чорна курка несе білі яйця.
7)A man is known by the company he keeps g) Живучий,
як кішка.
8)A sound mind in a sound body h) Собака на сіні.
Key for teacher;A bird may be known by its song — Видно птаха по польоту.
A black hen lays a
white egg — Чорна курка несе білі яйця.
A cat with nine lives — Живучий, як кішка.
A dog in
the manger — Собака на сіні.
A friend in need is
a friend indeed — Друг пізнається в
біді.
A gift in the hand is better
than two promises — Краще синиця в
жмені, ніж журавель в небі.
A man is known by the
company he keeps — Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.
A sound mind in a sound body — В здоровому тілі здоровий дух.
ІІІ тур
Ребус
Командам пропонується
розгадати ребуси. Та команда , яка швидше дасть правильну відповідь, отримує
зірку.
ІV
тур
Кросворд
Командам пропонується
розгадати кросворди, та команда, яка
першою виконала завдання, нагороджується
зіркою.
см
с м
5. Підведення підсумків
Т: Ok, time passed very quickly. And now we know the winner. Let`s count your stars.
The team ... is winner today! How do feel? Can you tell us?
Переможці нагороджуються
грамотами.
Т; Thank you for the
game!
============================================
Позакласний захід з англійської мови для 2-4 класів
THE WOLF
AND 7 LITTLE
KIDS
Characters: Storyteller
Mother Goat
Wolf
7
Little Kids
Storyteller:
Dear children! Hope you like fairy-tales very much! You know an old story about
the wolf and 7 little kids, don’t you? Now the play begins! Once upon a time
there lived Mother Goat and her 7 little kids.
( Mother Goat has a milk can in her
hand. She wants to go to the market.
Her kids are around her.)
Mother Goat: Now, my dear children, I must go to
the market and get some milk for you. You must stay at home! You must not let
anybody in. Lock the door! Goodbye!
7 Little Kids: Goodbye! Goodbye! Come back soon!
(They sing a song “1 and 2 and 3 and
4….”)
1 and 2 and 3 and 4
We are dancing on the floor
We are dancing on the floor
Clap, clap, clap, clap.
We are playing with
the hands
Look at our smiling
face
Look at our smiling
face
Clap, clap, clap,
clap.
Storyteller: Look! There is a big bad wolf! He is
at the door! He wants to eat up the kids!
Wolf (loudly and roughly): Open the door! It's me,
your mother! I have some milk for you!
1st kid: No, no, you are not our mother!
2nd kid: Our mother's voice is soft!
3rd kid: Our mother's voice is sweet!
4th kid: We must not open the door to
anybody!
Wolf (loudly and roughly): You are silly kids!
( The wolf goes away.)
Storyteller: And the wolf changes his voice. Now
his voice is soft and he goes to the Goat's house again.
Wolf (softly): Open the door, my dear children. It's
me, your mother! I have some sweets for you!
5th kid: No, no, you
are not our mother!
6th kid: Your voice is soft, but it is not
our mother's!
Wolf: But don’t you want these nice sweets?
7th kid: We don’t want any sweets from you.
Wolf: And I have a cake for you!
1st kid: No, we don’t want a cake from you!
Wolf: And I have some ice-cream for you!
2nd kid: We don’t want any ice-cream from
you!
Wolf: Open the door or I shall break it!
3rd kid: We are not afraid of you, a big bad
wolf!
( The Wolf goes away. Kids sing a
song.)
7 Little Kids: We aren’t afraid of a big bad wolf,
Big bad wolf, big bad
wolf!
We aren’t afraid of a
big bad wolf!
Tra-la-la-la-la!
Storyteller:
The wolf is looking for a very big stick. He wants to break the door!
4th kid:
We aren’t afraid of a big bad wolf! But we must fight against him if he comes
back.
5th kid: You and you two take big spoons. You and you two
take the frying-pans.
Storyteller:
Do you hear the noise? That is a wolf again.
Wolf: Do you give
up! One!
7 Little Kids:
No!
Wolf: Do you give
up! Two!
7 Little Kids:
No! No!
Wolf: Do you give
up! Three!
( Kids make awful noise, the Wolf is
frightened.)
Oh!
What is that? What is that? I must run away very quickly!
( Mother Goat come in.)
Mother Goat:
Oh, what's the matter? What does this all mean?
6th kid:
Everything is all right, mother!
7th kid:
The wolf wanted to eat us up!
1st kid:
But it is not so easy to do it!
Mother Goat:
Oh, my dear brave children! It is very good that you are not afraid of a big
bad wolf! There are many wolves in the world! If we fight all together, we
shall win!
Storyteller:
So, our fairy-tale is coming to the end. We are going to sing a song for you
about friends!
A song “If you travel
with your friends”
(мотив мелодії
«Если с другом вышел в путь»)
If
you travel with your friends,
If you travel
with your friends
You enjoy the
journey.
With the merry
friends of mine,
With the merry
friends of mine
I am happier and
stronger!
When it
rains or when it snows,
When it's sunny or wind blows
All my
dear friends with me!
When it
rains or when it snows,
When
it's sunny or wind blows
All my dear friends
with me!
==================================================
==================================================
Сценарій свята для учнів 2
класів
“TheABCparty”
Teacher: Good morning, dear boys and
girls, parents and teachers. We start our
ABC Party. There are 26 letters
in English alphabet. All the letters of the alphabet are here. Now, we will
build our English town, where all the letters will live.
1.
Now let’s sing the song “ An
English town”
Building blocks, building
blocks
What can I build?
Building blocks, building
blocks
What can I build?
I can build an English town,
an English town, an English town
I can build an English town
Come and help me, please!
(У кожного учня на грудях прикріплена одна літера алфавіту, а в руках –
предмет (іграшка або малюнок), про який він буде говорити)
2. Розповідь про букви.
3. Singthesong ”The ABC”
ABCDEFG
HIJKLMNOP
QRSTUVW
QRSTUVW
XYZ
XYZ
Teacher: Now we know the alphabet.
4. Let’s play the game “We build
an English town”.
Teacher: Come to me letters “B”, “G”, “A”.
Teacher: We have built a new word “BAG”.
(таким же чином
дітибудують слова ” RED”, “NUT”, “SOCK” ).
Teacher: Let’s play the game “Spell the word, please”.
DRUM, LITTLE, APPLE, DOLL.
Teacher: Well done. I think you know the ABC. I hope you can
count into English. Children, count from one to twenty.
(Діти рахують від одного до двадцяти)
Teacher: I believe you are good at Maths. We’re doing sums:
1+3= 2+3= 6+4=
10 – 4= 7 – 3= 6 – 5 =
Teacher: You can count well. Now I would like to see how you
know the names of colours.
What colour is it?
All pupils: It is red.
Teacher: What is red?
Pupil 1: A flower is red.
Pupil 2: An apple is red.
Pupil 3: A fox is red.
Teacher: What colour is it?
All pupils: It is blue.
Teacher: What is blue?
Pupil 1: The sky is blue.
Pupil 2: A pencil is blue.
Teacher: What colour is it?
All pupils: It is yellow.
Teacher: What is yellow?
Pupil 1: The sun is yellow.
Pupil 2: A duckling is yellow.
Teacher: What colour is it?
All pupils: It is green.
Teacher:What is green?
Pupil 1: A tree is green.
Pupil 2: A frog is green.
Pupil 3: A crocodile is green.
Teacher: Our children can recite the rhymes. Please, children!
Pupil 1: Spring is green
Summer is bright
Autumn is yellow
Winter is white.
Pupil 2: Winter is snowy
Winter is frosty
The ground is white
All day and all night.
Pupil 3: What a rainy day today
The sky is dark and grey
I don’ like such a weather
And you?
I don’t like such a weather, too.
Pupil 4: My doll is so pretty
Her eyes are so blue
Her cheeks are so rosy
Her dress is so new.
Pupil 5: This is a father.
This is a mother.
This is a sister.
This is a brother.
Father, mother,
sister, brother,
hand in hand
with one another.
Teacher: I think you are tired. So, let’s do some morning
exercises.
(Учні розповідають вірш і
виконують рухи).
1. Make your right hand!
Clap, clap, clap!
Make your left hand!
Clap, clap, clap!
Make your right foot!
Clap, clap, clap!
Make your left foot!
Clap, clap, clap!
(Учніспіваютьпісню і виконуютьрухи).
”Ducklings”
2.
One and two and three and four
We are dancing on the floor
We are dancing on the floor
Clap, clap, clap
We are playing with the hands
Look at our smiling face
Look at our smiling face
Clap, clap, clap
We can jump the rope
We can skate and ski
We are strong and happy
As only
Children can happy be!
Theacher: Our children have favourite
toys. The girls and boys will speak about them.
(Діти описують іграшки)
Teacher: Our girls want to dance the
valse“On the tip-toes”
(Діти танцюють
вальс)
Teacher: Our children are good actors.
“The house
in the wood ”
The Frog: I have made my house of wood.
House of wood, house of wood.
I have made my
house of wood.
Tra-la-la-la-la.
Now I live in this house.
The Mouse: Who lives in the house?
The Frog: I do. I am a Frog.
This is my
house. And who are you?
The Mouse: I am a Mouse.
May I live
in your house?
The Frog: My house is very small.
Let’s make a
bigger house.
The Mouse: I agree with you.
Let’s make a
bigger house.
The Frog and the Mouse:
We have
made our house of wood.
House of wood, house of wood.
We have
made our house of wood.
Tra-la-la-la-la!
Now we live in this house.
The Cock: Who lives in the house?
The Frog and the Mouse:
We do.
This is our house.
We
have made our hose of wood.
We
live here:
I am
a Frog
I am a
Mouse.
The Cock: I am a Cock. May I live in your house?
The Frog and the Mouse:
Our
house is very small.
Let’s
make a bigger house.
I
agree with you.
Let’s
make our house of bricks.
The Frog, the Mouse and the
Cock:
We have made our house of wood.
House of wood, house of wood.
We have
made our house of wood.Tra-la-la-la-la!
Now we live in this house.
The Hen: Who lives in the house?
The Frog, the Mouse and the
Cock:
We do.
This is our house.
We have
made our house of bricks.
We live
here:
I am a Frog
I am a Mouse
I am a Cock.
The Hen: I am a Hen. May I live in your house?
The Frog, the Mouse and the
Cock:
Yes, you
may. Come in,please!
The Frog, the Mouse, the Cock
and the Hen:
Our house is made of bricks.
Made of bricks, made of bricks.
Our house is made of bricks.
Tra-la-la-lala!
The Fox: Who lives in the house?
The Frog,the Mouse, the Cock
and the Hen:
We do.
I am a
Frog.
I am a Mouse.
I am a
Cock.
I am a
Hen.
The Fox: My dear Frog, Mouse, Cock and
Hen!
I like
you very much.
I want to
live with you. May I live in your house?
The Frog, the Mouse, the Cock
and the Hen:
Oh, no. You are a Red Bad Fox.
We don’t
want to live with you.
Go away!
(The Fox runs away.)
(The Frog, the Mouse, the Cock
and the Hen form a circle and sing.)
We are not afraid of Red Bad Fox.
Red Bad Fox, Red Bad Fox.
WE are not
afraid of Red Bad Fox
Tra-la-la-la-la!
Pupil 1: We can read, we and write
We can speak
English too
We love learning
English!
And what about
you?!
Teacher: I think children of the 2 form will learn English
hard. All teachers and parents wish you good luck!
===========================================================================
Тема: «WHAT DO YOU WANT TO BE?»
I. Практичні задачі:
- ознайомити учнів з новою лексикою з теми (учитель, лікар, робітник, водій, інженер, льотчик ) та навчити вживати цю лексику в мові під час виконання ігрових вправ
II. Розвивальні задачі:
- розвивати орфографічні навики і навички читання;
- розвивати вміння аудіювання іноземної мови;
- розвивати увагу, зорову і слухову пам’ять.
III. Виховні задачі:
- виховувати інтерес до вивчання іноземної мови;
- виховувати культуру мови і вміння слухати співрозмовника.
Обладнання уроку:
1.Магнітофон і касети із записами пісень «What is Your Name», «ABC», текст для аудіювання з теми «WHAT DO YOU WANT TO BE?».
2.Малюнки із зображенням людей різних професій.
3.Карки зі звуками і буквами англійського алфавіту.
4.Трафарети із правилами читання голосних букв.
5.Картки зі словами на правила читання голосних букв.
6.Лялька-заєць.
7.Оформлена дошка.
I.Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
1.Привітання.Організаційний момент.
Т. Good-morning, boys and girls.
Ps. Good-morning, good-morning,
Good- morning to you!
Good-morning, good-morning!
We are glad to see you!
T. Thank you. I am glad to see you too. Let’s begin our lesson. Who is on-duty today?
P1. I am on-duty today.
T. Who is absent?
P2. Nobody is absent. All are present.
T. Is the class ready for the lesson?
P1.The class is ready for the lesson .The blackboard is ready for the lesson. The duster is on the blackboard. The chalk is on the blackboard, too. The books, the copy-books, the pens and the pencils are on the desks.
T. What can you say about the weather for today?
P2. It is winter. It is December. The weather is fine. It is windy. It is frosty. It is snowy. The sky is grey (blue). The sun is bright .The sun is shining on the sky.
T. Is it all?
P1.2 Yes, it is
2.Повідомлення теми та мети уроку.
T. What did we speak about during our last meeting? (Про що ми говорили на минулій зустрічі?).
Ps. Про професії.
Т. Сьогодні ми продовжимо вивчення цієї теми. Дізнаємося назви нових професій. Навчимося їх читати, писати та використовувати в мовленнєвих ситуаціях. Отже, тема нашої сьогоднішньої зустрічі «WHAT DO YOU WANT BE?»
3. Фонетична зарядка.
T. But as a rule the first part of our lesson is the phonetic drills. Look at me and name this sound [W] (Показує картку звука)
Ps. [W]
T. Пам’ятаєте, коли в казці «Про язичок» язичок забув закрити зовнішні двері і вони почали стукати [W]
Язичок їх швидко зачинив і ліг у ліжко під ковдру. Try to say this sound once more [W]
Ps. [W]
T. Repeat after me: what, worker, water, well, week, went, wood, when.
Ps. ... (are repeating).
T. Name these sounds: [t], [d]
Ps. [t], [d]
T. Try to say this sounds once more. (Язичок-на ольвеолах (горбочки за зубами.))
Улюблені звуки язичка.
T. Name this sound. Please: [h].
Ps. [h]
T. Так ми можемо подихати на замерзле скельце, щоб воно відтануло. Або якщо у вас замерзли долоньки і ви складаєте їх корабликом,дихаєте на них :
[h]. Repeat after me: his, her, help, hello.
Ps. … (are repeating)
T. This is sound [p]
Ps. [p]
T. Так дощ стукає по даху, Цей звук ми вимовляємо з при диханням, так щоб струмінь повітря доходив до вашої долоні, якщо ми піднесемо її до рота [p]. Repeat these words after me, please: pilot, plate, put, please.
Ps. ... (are repeating).
T. Name this sound, please: [r]
Ps. [r]
T. Так говорить собака. Repeat after me: from, driver, run, read, rat, river.
T. Thank you, good for you. Now, let’s listen to a song and then translate and repeat it. Звучить пісня «What is your name?».
T. Who can translate this song? The first couplet: «What is your name?». The second: «Where do you live?». The third: «How old are you?». (Діти перекладають).
T. Now, let’s sing this song together.
4. Мовленнєва розминка.
Гра «Цікавий Степашка».
Учитель приносить ляльку-зайця і показуючи її дітям, говорить:
Т. Подивіться, діти, ось хто сьогодні у нас в гостях. Зараз ми з ним познайомимось. Хтось із дітей питає, звертаючись до «Степашки».
Ps. What is your name?
Т. Відповідає за «Степашку». Діти, ви запам’ятали як його звуть? What is his name?
Ps. His name is «Степашка».
T. А тепер «Степашка» хоче знати, як вас звуть, є у нього до вас інші
запитання. «Степашка» (учитель) підходить по черзі до дітей і, показуючи на будь-кого, питає: What is your name (surname)? What is his (her) name? Where are you from? How old are you? Where do you live?
Т.Who can make up some short dialogues for us? (виходять по черзі до дошки
2-3 пари).
5.Перевірка засвоєння ЛО з теми.
Т. So, what have we done at our last meeting?
Ps. Вчили назви професій і читати слова з буквою «О».
T. Answer my questions, please (Учитель показує малюнки із зображенням людей відповідних професій). What is he (she)?
Ps. He (she) is a…
T. В назвах деяких названих нами професій є слова, в склад яких входить літера «О». Хто нагадає мені, як читається ця буква у відкритому і закритому складі? (Можна показувати трафарет.)
Ps. В відкритому складі як і в алфавіті дає звук [o].
T. Now let’s try to read these words. (Учитель показує слова, написані на картках з буквою «О» по I і II типу читання. Діти читають по картках.(У кожного на парті.)
O o [ou]: no, hello, nose, open, go
O o [ᴐ]: not, got, has got, have got, I have got, we have got, he has got, she has got, I have got a friend. She has got a friend. Has All got a friend? Yes, he has. Has Liz got a friend? No, she has not; from, from Africa, from America, from Great Britain, Sam is from Africa. Pam is from Great Britain. Dave is from America. I am not from Africa. I am from America. He is not from America. He is from Great Britain. She is not from Africa. She is from America; doctor, He is a doctor. I am not a doctor.
II. Основна частина.
1. Подання лексичного матеріалу.
- Учитель вводить слова: a pilot, a driver. Діти здогадуються про значення за картками. Спочатку хором, а потім індивідуально відпрацьовується вимова цих слів.
2. Розвиток навичок читання.
- Учитель показує картки з написанням цих слів і відпрацьовує їх читання.
T. У склад цих слів входить голосна буква «i». Сьогодні ми будемо вчитися читати і інші слова з цією буквою. Хто нам нагадає, як читаються ця буква у відкритому та закритому складі? (Показати трафарет)
Ps. … (відповідають).
T. Now, let’s read these words. I’ll read and you will repeat after me.
T. Now, look at the blackboard please. Let’s read these words (слова написані раніше на дошці).
Task l
Прочитай і обведи у першій колонці слова зі звуком [ i ], в другій - зі звуком
[ ai ].
is family
hi hi
his my
fine his
family fine
my is
Task ll
Яких букв невистачає в цих словах?
f…ne, p…lot, dr…ver, doct…r.
3. Фізкультхвилинка.
4. Розвиток граматичних та орфографічних навиків.
Task III
Склади і запиши речення із данних слів. (Речення записуються на дошці і в зошитах)
1) name, is, his, Bob.
2) He, from, America, is.
3) He, pilot, is, a.
5. Розвиток навичок аудіювання.
T. Listen and translate this text, please.
Звучить текст з теми "WHAT DO YOU WANT TO BE?” (Лист хлопчика з Англіі).
6 Закріплення.
T. Do you wish to play any game? Let’s play.
1) Game: «The Broken Typewriter». («Зіпсована друкарська машинка»). But at first we’ll remember the ABC.
Учитель вмикає касету з пісенькою «ABC». Діти співають разом с голосом диктора. Мета гри: формування орфографічних навичок. У дітей на партах лежать букви алфавiту. Учитель пропонує кожному вдарити свою «клавішу», тобто назвати свою букву. Після того, як діти навчаться автоматично реагувати на почутий звук чи написану букву, їм пропонують «надрукувати» слова спочатку запропоновані викладачем на картках, а потім сказані в голос. Кожна дитина з потрібною буквою шикується біля дошки.
Слова для гри: a doctor, a driver, a pilot.
2 ) Now, the name of our next games «What is missing»
Діти уважно дивляться на малюнки із зображенням професій, якi розставлені на дошці. Учитель дає команду: «Close your eyes». «Open your eyes». «What is missing?»
3) Учитель виставляє 3 картинки із зображенням професій. Діти запам’ятовують їх. Учитель перегортає картинки зворотнім боком, а діти по пам’яті називають, що було зображено.
4) Гра: «Try to guess». (Один учень показує дію, діти називають потрібну професію)
Хором закріплюється відповідь.
5) Учитель називає слово – діти обирають до нього картинку. Хором вимовляється обрана професія.
6) Гра «Try to guess». Один учень загадує професію, інші відгадують, питаючи: Is it a… ? (doctor…). Можемо зробити трафарет запитання.
III Заключна частина.
T. Отже, сьогодні ми повторили і вивчили нові професій. Які?
Ps. (Діти перераховують).
T. Навчились використовувати іх в питальних і розповідних реченнях. Що іще ми робили сьогодні на уроці?
P1. Навчились читати і писати слова з літерою «і».
P2. Перекладали лист хлопчика з Англії.
P3. Грали в ігри про професії.
T. Ви добре сьогодні попрацювали, діти.You may be free.Good–bye.
================================================================================================================
4. A mother holds her children's hands for a while...their hearts forever.
5. A mother understands what a child does not say.
Сценарій проведення позакласного заходу
з англійської мови в 5 класі
«Intellectual Marathon»
Цілі гри:
1. Розвивати непідготовлену мова учнів.
1. В ході творчої, самостійної, індивідуальної та групової роботи з дидактичними матеріалами закріпити знання учнів по вивченим темам («Тварини», «Числівники», «Магазин», «СК Великобританії та Північної Ірландії» та ін) і розширити загальний кругозір.
Розвиваючі завдання:
1. Виховувати повагу до культури своєї країни та країн мови, що вивчається.
Оформлення кабінету:
На дошці назва гри «Інтелектуальний марафон», прапори англомовних країн, карта СК Великої Британії та Північної Ірландії, правила гри, квадрат з цифр, перелік конкурсів.
Хід заняття.
P1: I'm the captain of the team. The name of our team is "Erudites". Our motto is "Enjoy English!"
Quiz-master: Who is the captain of the 2 nd team?
P2: I'm the captain of the team. The name of our team is "Optimists". Our motto is "Learn English!".
(Склад команд, їх назви і девіз визначаються заздалегідь).
Quiz-master: Today all of you have a good chance to improve your English during the game. As there is no computer in the classroom, I have invited a competent jury to count the points. The members of our jury are ...
Now I'm going to teach you how to play this game. The game has 8 contests, they are:
(Картки з літерами: 1. Е, N, G, L, A, N, D. 2. A, M, E, R, I, C, A).
Quiz-master: And now we come to the 2 nd contest which is called "A magic 5". Look at the square, each team will take turns in answering questions. You'll choose any number. "...", It's your turn to start. Captains will have an opportunity to choose the number.
You can get 5 points for the right answer.
1. Mickey a) Claus
2. Mary b) Duck
3. Robinson c) Pooh
4. Peter d) Mouse
5. Donald e) Poppins
6. Winnie-the-f) Crusoe
7. Santa g) Pan
Quiz-master: Our next contest is called "Proverbs and sayings". Each team will get a list of words. You should rearrange the words so as to make up a proverb. You have 2 minutes at your disposal and can get 3 points for this assignment.
(Обидві команди отримують однаковий набір слів, з яких повинні вийти 3 англійські прислів'я).
Example: If I shout, he'll hear me. (Fish)
I.
1. Close the door at once! (Rat)
2. He'll come to America tomorrow. (Cat)
II.
1. Do good workers succeed? (Dog)
2. If Roger comes, we'll begin. (Frog)
Quiz-master: The following task is for the rest. I need 1 pupil from each team. You should read the tongue-twister as quickly as you can 3 times.
Quiz-master: One more contest. It's called "Inventions and discoveries". You should answer my questions. The team which answers the first and correctly wins. You can get 1 point for each right answer.
Jury: The score is ... to ... in smb's favour. The team "..." is the winner.
(Переможцям гри ставляться в журнал відмінні оцінки).
^ Облікова картка команд
========================================================================================================================================================================
=============================================================================================================================================================================

===========================================================================
Позакласний захід з англійської мови для учнів початкової школи
I. Практичні задачі:
- ознайомити учнів з новою лексикою з теми (учитель, лікар, робітник, водій, інженер, льотчик ) та навчити вживати цю лексику в мові під час виконання ігрових вправ
II. Розвивальні задачі:
- розвивати орфографічні навики і навички читання;
- розвивати вміння аудіювання іноземної мови;
- розвивати увагу, зорову і слухову пам’ять.
III. Виховні задачі:
- виховувати інтерес до вивчання іноземної мови;
- виховувати культуру мови і вміння слухати співрозмовника.
Обладнання уроку:
1.Магнітофон і касети із записами пісень «What is Your Name», «ABC», текст для аудіювання з теми «WHAT DO YOU WANT TO BE?».
2.Малюнки із зображенням людей різних професій.
3.Карки зі звуками і буквами англійського алфавіту.
4.Трафарети із правилами читання голосних букв.
5.Картки зі словами на правила читання голосних букв.
6.Лялька-заєць.
7.Оформлена дошка.
ХІД УРОКУ
I.Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
1.Привітання.Організаційний момент.
Т. Good-morning, boys and girls.
Ps. Good-morning, good-morning,
Good- morning to you!
Good-morning, good-morning!
We are glad to see you!
T. Thank you. I am glad to see you too. Let’s begin our lesson. Who is on-duty today?
P1. I am on-duty today.
T. Who is absent?
P2. Nobody is absent. All are present.
T. Is the class ready for the lesson?
P1.The class is ready for the lesson .The blackboard is ready for the lesson. The duster is on the blackboard. The chalk is on the blackboard, too. The books, the copy-books, the pens and the pencils are on the desks.
T. What can you say about the weather for today?
P2. It is winter. It is December. The weather is fine. It is windy. It is frosty. It is snowy. The sky is grey (blue). The sun is bright .The sun is shining on the sky.
T. Is it all?
P1.2 Yes, it is
2.Повідомлення теми та мети уроку.
T. What did we speak about during our last meeting? (Про що ми говорили на минулій зустрічі?).
Ps. Про професії.
Т. Сьогодні ми продовжимо вивчення цієї теми. Дізнаємося назви нових професій. Навчимося їх читати, писати та використовувати в мовленнєвих ситуаціях. Отже, тема нашої сьогоднішньої зустрічі «WHAT DO YOU WANT BE?»
3. Фонетична зарядка.
T. But as a rule the first part of our lesson is the phonetic drills. Look at me and name this sound [W] (Показує картку звука)
Ps. [W]
T. Пам’ятаєте, коли в казці «Про язичок» язичок забув закрити зовнішні двері і вони почали стукати [W]
Язичок їх швидко зачинив і ліг у ліжко під ковдру. Try to say this sound once more [W]
Ps. [W]
T. Repeat after me: what, worker, water, well, week, went, wood, when.
Ps. ... (are repeating).
T. Name these sounds: [t], [d]
Ps. [t], [d]
T. Try to say this sounds once more. (Язичок-на ольвеолах (горбочки за зубами.))
Улюблені звуки язичка.
T. Name this sound. Please: [h].
Ps. [h]
T. Так ми можемо подихати на замерзле скельце, щоб воно відтануло. Або якщо у вас замерзли долоньки і ви складаєте їх корабликом,дихаєте на них :
[h]. Repeat after me: his, her, help, hello.
Ps. … (are repeating)
T. This is sound [p]
Ps. [p]
T. Так дощ стукає по даху, Цей звук ми вимовляємо з при диханням, так щоб струмінь повітря доходив до вашої долоні, якщо ми піднесемо її до рота [p]. Repeat these words after me, please: pilot, plate, put, please.
Ps. ... (are repeating).
T. Name this sound, please: [r]
Ps. [r]
T. Так говорить собака. Repeat after me: from, driver, run, read, rat, river.
T. Thank you, good for you. Now, let’s listen to a song and then translate and repeat it. Звучить пісня «What is your name?».
T. Who can translate this song? The first couplet: «What is your name?». The second: «Where do you live?». The third: «How old are you?». (Діти перекладають).
T. Now, let’s sing this song together.
4. Мовленнєва розминка.
Гра «Цікавий Степашка».
Учитель приносить ляльку-зайця і показуючи її дітям, говорить:
Т. Подивіться, діти, ось хто сьогодні у нас в гостях. Зараз ми з ним познайомимось. Хтось із дітей питає, звертаючись до «Степашки».
Ps. What is your name?
Т. Відповідає за «Степашку». Діти, ви запам’ятали як його звуть? What is his name?
Ps. His name is «Степашка».
T. А тепер «Степашка» хоче знати, як вас звуть, є у нього до вас інші
запитання. «Степашка» (учитель) підходить по черзі до дітей і, показуючи на будь-кого, питає: What is your name (surname)? What is his (her) name? Where are you from? How old are you? Where do you live?
Т.Who can make up some short dialogues for us? (виходять по черзі до дошки
2-3 пари).
5.Перевірка засвоєння ЛО з теми.
Т. So, what have we done at our last meeting?
Ps. Вчили назви професій і читати слова з буквою «О».
T. Answer my questions, please (Учитель показує малюнки із зображенням людей відповідних професій). What is he (she)?
Ps. He (she) is a…
T. В назвах деяких названих нами професій є слова, в склад яких входить літера «О». Хто нагадає мені, як читається ця буква у відкритому і закритому складі? (Можна показувати трафарет.)
Ps. В відкритому складі як і в алфавіті дає звук [o].
T. Now let’s try to read these words. (Учитель показує слова, написані на картках з буквою «О» по I і II типу читання. Діти читають по картках.(У кожного на парті.)
O o [ou]: no, hello, nose, open, go
O o [ᴐ]: not, got, has got, have got, I have got, we have got, he has got, she has got, I have got a friend. She has got a friend. Has All got a friend? Yes, he has. Has Liz got a friend? No, she has not; from, from Africa, from America, from Great Britain, Sam is from Africa. Pam is from Great Britain. Dave is from America. I am not from Africa. I am from America. He is not from America. He is from Great Britain. She is not from Africa. She is from America; doctor, He is a doctor. I am not a doctor.
II. Основна частина.
1. Подання лексичного матеріалу.
- Учитель вводить слова: a pilot, a driver. Діти здогадуються про значення за картками. Спочатку хором, а потім індивідуально відпрацьовується вимова цих слів.
2. Розвиток навичок читання.
- Учитель показує картки з написанням цих слів і відпрацьовує їх читання.
T. У склад цих слів входить голосна буква «i». Сьогодні ми будемо вчитися читати і інші слова з цією буквою. Хто нам нагадає, як читаються ця буква у відкритому та закритому складі? (Показати трафарет)
Ps. … (відповідають).
T. Now, let’s read these words. I’ll read and you will repeat after me.
T. Now, look at the blackboard please. Let’s read these words (слова написані раніше на дошці).
Task l
Прочитай і обведи у першій колонці слова зі звуком [ i ], в другій - зі звуком
[ ai ].
is family
hi hi
his my
fine his
family fine
my is
Task ll
Яких букв невистачає в цих словах?
f…ne, p…lot, dr…ver, doct…r.
3. Фізкультхвилинка.
4. Розвиток граматичних та орфографічних навиків.
Task III
Склади і запиши речення із данних слів. (Речення записуються на дошці і в зошитах)
1) name, is, his, Bob.
2) He, from, America, is.
3) He, pilot, is, a.
5. Розвиток навичок аудіювання.
T. Listen and translate this text, please.
Звучить текст з теми "WHAT DO YOU WANT TO BE?” (Лист хлопчика з Англіі).
6 Закріплення.
T. Do you wish to play any game? Let’s play.
1) Game: «The Broken Typewriter». («Зіпсована друкарська машинка»). But at first we’ll remember the ABC.
Учитель вмикає касету з пісенькою «ABC». Діти співають разом с голосом диктора. Мета гри: формування орфографічних навичок. У дітей на партах лежать букви алфавiту. Учитель пропонує кожному вдарити свою «клавішу», тобто назвати свою букву. Після того, як діти навчаться автоматично реагувати на почутий звук чи написану букву, їм пропонують «надрукувати» слова спочатку запропоновані викладачем на картках, а потім сказані в голос. Кожна дитина з потрібною буквою шикується біля дошки.
Слова для гри: a doctor, a driver, a pilot.
2 ) Now, the name of our next games «What is missing»
Діти уважно дивляться на малюнки із зображенням професій, якi розставлені на дошці. Учитель дає команду: «Close your eyes». «Open your eyes». «What is missing?»
3) Учитель виставляє 3 картинки із зображенням професій. Діти запам’ятовують їх. Учитель перегортає картинки зворотнім боком, а діти по пам’яті називають, що було зображено.
4) Гра: «Try to guess». (Один учень показує дію, діти називають потрібну професію)
Хором закріплюється відповідь.
5) Учитель називає слово – діти обирають до нього картинку. Хором вимовляється обрана професія.
6) Гра «Try to guess». Один учень загадує професію, інші відгадують, питаючи: Is it a… ? (doctor…). Можемо зробити трафарет запитання.
III Заключна частина.
T. Отже, сьогодні ми повторили і вивчили нові професій. Які?
Ps. (Діти перераховують).
T. Навчились використовувати іх в питальних і розповідних реченнях. Що іще ми робили сьогодні на уроці?
P1. Навчились читати і писати слова з літерою «і».
P2. Перекладали лист хлопчика з Англії.
P3. Грали в ігри про професії.
T. Ви добре сьогодні попрацювали, діти.You may be free.Good–bye.
================================================================================================================
Сценарій свята англійського алфавіту
“The ABC – party”
Цілі:
- освітня: повторити вивчений матеріал за навчальний рік; розширити кругозір учнів;
- розвиваюча: розвивати творчі здібності учнів, пам’ять; готувати готовність до комунікації, мотивувати учнів до вивчення іноземної мови;
- виховна: виховувати в учнів інтерес до вивчення іноземної мови, повагу культури до інших народів, формувати позитивні якості учнів.
Обладнання: ноутбук, картинки з літерами, малюнки, повітряні кульки, грамоти.
Хід заходу
Ведучий 1. Good morning boys and girls! Good morning dear
guests! We are glad to see you at our “ABC party”.
guests! We are glad to see you at our “ABC party”.
Ведучий 2. Добридень, дівчата та хлоп’ята! Добридень гості дорогі! Ми дуже раді бачити Вас на нашому святі!
Ведучий 1. Today we’ll speak about English, sing songs and remember what we
have learned at our lessons.
have learned at our lessons.
Ведучий 2. Сьогодні ми поговоримо про англійську мову,поспіваємо та пригадаємо все, що вчили на наших уроках.
Ведучий 1. А зараз привітайтесь із гостями, як ви вітаєтесь на уроках англійської.
Вірш – привітання
Good-morning, good-morning,
Good-morning to you.
Good-morning, good-morning,
We are glad to see you.
Учень 1. Подивись, що це? (в руках книга з англійської мови)
Учень 2. Це книга.
Учень 1. Але букви в ній якісь не зрозумілі! (гортає)
Учень 2. А я зрозуміла! Це книга на іноземній мові.
Розумієш?
Учень1. А хіба існують інші мови?
Учень 2. Так, я знаю, що в інших країнах розмовляють
іншими мовами.
Учень 2. Це книга.
Учень 1. Але букви в ній якісь не зрозумілі! (гортає)
Учень 2. А я зрозуміла! Це книга на іноземній мові.
Розумієш?
Учень1. А хіба існують інші мови?
Учень 2. Так, я знаю, що в інших країнах розмовляють
іншими мовами.
Ведучий 1. Ти правий. В різних країнах розмовляють на різних мовах. У світі існує декілька тисяч мов. І всівони для нас іноземні. Ось, ви розпочали вивчати одну з найпоширеніших мов у світі, а саме головне – одну з найкрасивіших мов – англійську. А що нам треба зробити для того, щоб прочитати цю книгу?
Ведучий 2. Знати англійську. Давайте перевіримо, як ви запам’ятали
англійський алфавіт.
англійський алфавіт.
(Діти – літери розповідають віршики по черзі)
Буква А в абетці перша,
А за нею буква В,
Буква С іде за ними,
А наступні D та I.
Потім F - цікава буква,
Поряд з нею буква G.
H крокує слід за ними,
І кричить услід «Заждіть!».
Буква J для нас незвична,
Незнайома нам вона,
А ось К як українська,
Знає це вся дітвора.
L звучить, як в рідній мові,
Вигляд тільки не такий,
M та N також знайомі,
В О вигляд теж простий.
Буква Р крокує потім,
Поряд з нею буква Q.
Трійця приголосних далі
R, S, T за ними U.
Буква V та W вже в абетці на краю.
X, Y, Z ще я назву
Й завершу розповідь мою.
Ведучий 1 . А зараз заспіваймо алфавіт.
Пісенька - алфавіт
(Діти з літерами виходять на сцену і співають)
(Діти з літерами виходять на сцену і співають)
Ведучий 1. Children! Let’s finish the rhyme!
Ведучий 2. Давайте закінчимо рифму, діти!
Ведучий 1. У Сашка живе бульдог, а собака буде dog!
Ведучий 2. У ставку, де є місток, пливе зелена жаба frog.
Ведучий 1 Хто з’їв вчора мій омлет? Це нахаба сірий cat.
Ведучий 2. Рудий хвіст стирчить із box, це лисиця певне fox.
Ведучий 1. Сірий друг живе у house
Звуть його звичайно mouse.
Ведучий 2. Люблю грати я в футбол
Б’ю ногою м’ячик ball.
Б’ю ногою м’ячик ball.
Ведучий 1. You are great!
Ведучий 2. Молодці! А чи знаєш ти скільки кольорів у веселкі і які вони?
Ведучий 1. Звичайно: фіолетовий, червоний, …
Ведучий 2. А ось учні 1-шо класу знають пісеньку про кольори англійською мовою.
(Діти співають пісню з кульками).
(Діти співають пісню з кульками).
Song “IT’S A RAINBOW!”
Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink…
Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink…
It’s a rainbow, it’s a rainbow, a beautiful rainbow in the sky.
It’s a rainbow, it’s a rainbow, a beautiful rainbow in the sky.
Ведучий 1. А таком першокласники навчились вітати із Днем народження.
Вірш про День народження
In the sky, sky, sky
Balloons fly, fly, fly.
Red and yellow,
Green and blue
Happy Birthday to you!
Ведучий 1. Дорогі наші школярі, за активність, за старанність, за знання англійського алфавіту ми сьогодні нагородимо вас дипломами.
Вручення дипломів
Ведучий 1. Наші діти підготували пісеньку для свої татусів та мамусь.
«Mummy, mummy
I love you!»
Ведучий 1. And now our show has come to the end.
We hope you like it.
We hope you like it.
Ведучий 2. Ось і наше свято підійшло до кінця.
Ми сподіваємось, вам сподобалось.
Ми сподіваємось, вам сподобалось.
Ведучі разом. Goodbye, fathers! Goodbye, mothers!
We hope you had fun.
Goodbye, teachers!
Goodbye, teachers!
Goodbye guests!
Goodbye everyone!
Goodbye everyone!
Тиждень англійської мови
“English Week”
Конкурс тематичних стінгазет
Happy Mother’s Day
Student 1. Dear guests and everybody who has come here. We are very glad to see you at our celebration of Women’s Day. On this day we want to congratulate all moms, grannies, sisters in this hall and present them our concert.
Music
Student 2. The season of spring
weather seems to sing
lovely, lovely days
are coming our ways.
Student 3. The season of spring
blooming blossoming
of nature of all kind
let roots unbind.
Student 4. Listen, listen to my words
the season of spring is near
now a look into your lovely eyes
and one can see spring is already here.
It’s in spring that women’s day is coming and we are trying to follow it.
(a Scene about a woman)
Заходять хлопці. На руках вони несуть щось, загорнуте в простирадло. Потім кладуть це на підлогу. Вони починають розмірковувати про те, що б це могло бути.
Tables: “Don’t hit”, “Don’t hurt”, “Be careful”. (читають написи)
Student … Let see what they write. (дістають інструкцію)
Student… Instruction: Love and Take care.
Student … Description: Very beautiful, wise and kind. Very important for everyone. Can give the birth.
Student … The time of use: Life.
Student … The price: priceless (nobody has such money)
Student … Producer: the God.
Student … The date of creation: The six day of Earth.
Student … The quality is guaranteed.
Student ... Hm-m. What can it be?
Student …Maybe it’s a flower?
Student … I don’t think so. Maybe it’s a tiny animal?
Students: A Lady!
A girl: Yes, this is me. And I’ve appeared here to remind you that spring has come
already and Woman’s day is coming. So you should congratulate all ladies
you know. Have you got any presents for them?
Student … Of course, Love.
Student … Care.
Student … Kindness.
Student … Help.
Student … Support and other things. But I think the first thing for them will be a song. So,guys, help us.
Текст піснi The Beatles - My Bonniе
(Traditional, arranged by Tony Sheridan)
My Bonnie lies over the ocean
My Bonnie lies over the sea
My Bonnie lies over the ocean
Oh bring back my Bonnie to me
My Bonnie lies over the ocean
My Bonnie lies over the sea
Well my Bonnie lies over the ocean
Yeah bring back my Bonnie to me
Yeah bring back, ah bring back
Oh bring back my Bonnie to me to me
Oh bring back, oh bring back
Oh bring back my Bonnie to me
Well my Bonnie lies over the ocean
My Bonnie lies over the sea
Yeah my Bonnie lies over the ocean
Oh I said bring back my Bonnie to me
Yeah bring back, ah bring back
Oh bring back my Bonnie to me to me
Oh bring back, ah bring back
Oh bring back my Bonnie to me
The girl. Thanks a lot. But let’s tell to everybody. Whom are you going to
congratulate?
Student … Of course, mom is the first.
Student … We all love our mothers deeply, don't we? You do so too, right? For everyone of us she is the most important person in our life because she gave us the birth and always helps us. We decided to ask our classmates, why the love their moms?
Students…
Student 7. Mom, you're a wonderful mother,
So gentle, yet so strong
The many ways you show you care
Always make me feel I belong.
Student 8. You're patient when I'm foolish;
You give guidance when I ask
It seems you can do most anything;
You're the master of every task.
Student 9. You are the sunlight in my day,
You are the moon I see far away.
You are the tree I lean upon,
You are the one that makes troubles be gone.
You are the one who taught me life,
How not to fight, and what is right.
You are the words inside my song,
You are my love, my life, my mom.
Student 10. You are the one who cares for me,
You are the eyes that help me see.
You are the one who knows me best,
When it's time to have fun and time to rest.
You are the one who has helped me to dream,
You hear my heart and you hear my screams.
Afraid of life but looking for love,
I'm blessed for God sent you from above.
You are my friend, my heart, my Mom!
I’m Happy You’re My Mom
Student 11. I’m happy you’re my mom,
‘Cause you take good care of me.
You love me and you show it,
So I’m as happy as can be!
I love you very much,
And so I want to say,
Thank you for all you do,
And Happy Woman’s Day!
Dear mom, once upon a time you took my hand and bought me to musical school. So today to all moms we want to present such a play.
Student … Sometimes we forget that we have not only one mom. I mean we have grannies. People say, some grannies kinder to us then mothers. So dear grannies, next words are for you.
Student … My grandma is loved
More and more every year
She gives so much of herself
She is so very dear
Student … She is a special kind of grandma,
Who can brighten any minute
Because of all the thoughtfulness
And kindness she puts in it.
Student… She is a special kind of grandma
Who adds so much joy to living
She is always very supportive
Very loving and so giving.
Dear grannies, this present from me and my partner is for you.
Student … We have congratulated moms and grannies, and now it’s time to say some words about our girls. They are beautiful, wise and kind. They can tell something very funny and cry in few minutes. That’s why they are always girls.
Today our girls, teachers and one mom have a present for you. Let’s listen to them.
“You’re my sunshine”
You are my sunshine
My only sunshine.
You make me happy
When skies are gray.
You'll never know, dear, How much I love you.
Please don't take my sunshine away
The other night, dear,
When I was sleeping
I dream I held you in my arms
When I awoke dear I was mistaken
So I hung my head and cried.
You are my sunshine
My only sunshine.
You make me happy
When skies are gray.
You'll never know, dear, How much I love you.
Please don't take my sunshine away
You are my sunshine
My only sunshine.
You make me happy
When skies are gray.
You'll never know, dear, How much I love you.
Please don't take my sunshine away (4)
Student … We hope, today we have told you a lot about women, but we have also some quotes about women from famous people.
(Presentation of quotes – Power Point)
1. God could not be everywhere, so he created mothers.
Jewish Proverb
2. One good mother is worth a hundred schoolmasters.
George Herbert
3. Who ran to help me when I fell,
And would some pretty story tell,
Or kiss the place to make it well?
My mother.
Ann Taylor
-- Author Unknown
-- Jewish proverb
6. She never quite leaves her children at home, even when she doesn't take them along.
Margaret Culkin Banning
7. . There is only one pretty child in the world, and every mother has it.
Chinese Proverb
8. “Grandmother is a mother who has a second chance”
Author Unknown
9. It's the good girls who keep the diaries; the bad girls never have the time.
Author: Tallulah Bankhead
10. “The quickest way to know a woman is to go shopping with her.”
Marcelene Cox quotes
11. Women are always beautiful. ~Ville Valo
Student … And we are happy that all that beauty is around us. That’s why we have a piece of our heart for everybody of you.
(Ann with the heart of sweets)
And let it be…
(a Song “Let it be”)
When I find myself in times of trouble
Mother Mary comes to me
Speaking words of wisdom, let it be.
And in my hour of darkness
She is standing right in front of me
Speaking words of wisdom, let it be.
Let it be, let it be, let it be, let it be,
Whisper words of wisdom, let it be.
She is standing right in front of me
Speaking words of wisdom, let it be.
Let it be, let it be, let it be, let it be,
Whisper words of wisdom, let it be.
And when the broken hearted people
Living in the world agree,
There will be an answer, let it be.
For though they may be parted there is
Still a chance that they will se
There will be an answer, let it be.
Let it be, let it be, let it be, let it be,
There will be an answer, let it be.
Let it be, let it be, let it be, let it be,
Whisper words of wisdom, let it be.
«FUNNY EXPRES»
Ведучий. Dear friends! We have gathered here to take part in the intellectual competition “FUNNY EXPRES”. It’s so – called competition between clever and merry schoolchildren. Our participants are two teams from the 6-th, 7-th and 8-th forms. We are glad to meet our teams!
(Учні ознайомлюються із маршрутними листами. Перемагає команда, в якої за підрахунком в кінці змагання балів буде більше)
Станція «Дружні числа» 5 балів
Ведучий. Розшифруйте слова, які стануть назвами ваших команд.
(Учням пропонується алфавіт. Учитель швидко піднімає картки з цифрами, учні їх записують, а потім розшифровують слова)
І. - 21, 11, 28, 1, 9, 23, 5. /Ukraine/
ІІ. – 2, 28, 9, 30, 1, 9,23. /Britain/
Станція «Лексична» 4 бали
Ведучий. Підберіть слова з протилежними значеннями.
І команда ІІ команда
Spring – autumn winter - summer
Big – go give - take
Go – stay day - night
Right - left tall - short
Станція «Граматична» 5 балів
1. Складіть речення зі слів. - Ø ten, Tom, English, has got, books.
[Tom has got ten English books]
- Ø We, tales, English, reading, like.
[We like reading English tales]
2. Утворіть форму множини іменників.
Child – children foot - feet
Tooth – teeth man – men
3. Які назви в англійській мові, на відміну від української та російської, пишуться з великої літери?- назви місяців;
- днів тижня;
- частин світу;
- шкільних предметів.
Інсценізація казки «Ріпка» 3 клас
Narrator: Once upon a time, there lived an old man and an old woman.They lived in the village of Redkino . Everybody knew them because the Grandfather was the most famous gardener all over the region. He grew the best fruit in the village. His plums were very juicy in his orchard. His grapes were very ripe. His strawberries were the most beautiful and sweet as sugar. His cherries were always sweet too. The Grandfather was the only man in the village who had lemons in his orchard. The Grandfather was very proud of his orchard.
But one day he decided to start growing vegetables. And he goes to the kitchen-garden and plants a turnip.
Grandfather: Oh, what a big turnip we have in our kitchen-garden. I want to pull it out.
Grandfather: One, two, three! It is too big for me.
Grandfather: Granny, come here! Help me, please!
Grandmother: What’s the matter?
Grandfather: Help me, please!
Grandmother: All right, Grandfather.
Grf. And Grm.: One, two, three!.. One, two, three!
Grf. Grm.: Oh, it’s too big for us!
Granddaughter: (with skipping-rope):
Over my head and under my toes,
That’s the way my skipping-rope goes,
I can skip slowly, I can skip fast,
Look, my rope is whirling past.
That’s the way my skipping-rope goes,
I can skip slowly, I can skip fast,
Look, my rope is whirling past.
I can count and you? Let’s count with me! I skip one. (зрители считают вместе с ней). I skip two…I skip three…I skip four…I skip five…I skip six…I skip seven…I skip eight…I skip nine…I skip ten. All right.
Grandmother: Granddaughter,Granddaughter, come here, help us, please!
Granddaughter: All right, Granny. I’m coming.
Grf. Grm. Grd.: One, two, three!.. One, two, three!
Grf. Grm. Grd.: Oh, it’s too big for us!
Grd.: Dog, Dog, come here, help us, please!
DOG: I am a dog, my name is Jack.
My nose is nice, my coat is black.
My nose is nice, my coat is black.
What’s the matter?
Granddaughter: Jack, Jack, help us, please!
Dog: All right, Granddaughter.
Together: One, two, three!... One, two, three!
Together: Oh, it’s too big for us!
Dog: Cat, Cat, help us, please!
Cat: I’m busy. Run away.
All right, Dog. I’m coming.
Together: One, two, three!.. One, two, three!
Together: Oh, it’s too big for us!
Cat: Mouse, Mouse, come here! Help us, please!
Mouse:
I am a mouse,
You are a cat;
One, two, three,
You catch me!
You are a cat;
One, two, three,
You catch me!
Cat: No, I don’t. Help us, please!
Mouse: What’s the matter?
Cat: This turnip is very big for us, we can’t pull it out!
Mouse: OK.
Together: One, two, three!.. One, two, three!
Turnip: Here I am!
All together: Oh! What a big turnip we have!
All together sing:
Gaily dancing round the ring,
Round the ring, round the ring,
While we all together sing,
And clap our hands in time.
Round the ring, round the ring,
While we all together sing,
And clap our hands in time.
Станція «Загадкова» 5 балів
Ведучий. Вгадайте за описом.
І команда.
- It may be white. It may be grey. Its tail is short. It has very long ears. It likes carrots. (hare)
- It is not big. It may be white, black, grey, red. Its eyes are green. It catches mice. (cat)
- It may be big or small. It may be white, black, grey, brown. It is a good friend. It lives in the yard. It protects the house. (dog)
- The sun shines brightly in the blue sky. It’s hot. The days are longer and nights are shorter. (Summer)
- The weather is frosty. It often snows. (Winter)
ІІ команда.
- The leaves fall from the trees. The wind blows. Sometimes it rains, sometimes it snows. (Autumn)
- The temperature rises. The birds come back from the South. We can see the green leaves in the trees and the first flowers in the fields. (Spring)
- We read and write. We do exercises. We write dictations. We do not speak English. (Ukrainian)
- At the lessons we don’t count. We listen to the music. We sing songs.
(Music)
- At the lesson we do the exercises. We ask and questions. We read and write. Sometimes we sing songs. We describe pictures. We speak and write dictations. We play games. We do not speak Ukrainian at the lesson. (English)
Станція «Народна» 4 бали
Ведучий. Знайдіть до кожного англійського прислів’я аналогічне українське.
І команда.
- It is never too late to learn.
Вчитися ніколи не пізно.
- Never put off till tomorrow what can be done today.
Не відкладай на завтра те, що можеш зробити сьогодні.
- New brooms sweep clean.
Нова мітла по-новому мете.
- Live and learn.
Вік живи, вік учись.
ІІ команда
- He laughs (сміється) best who laughs last.
Сміється той, хто сміється останній.
- Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.
Хто рано встає, тому Бог дає.
- If you wish for peace, be prepared for war.
Якщо бажаєш миру, будь готовим до війни.
- Better late than never.
Краще пізно, ніж ніколи.
Станція «Поетична» 5 балів
Ведучий. Прочитайте виразно вірш англійською мовою і скажіть, який
український письменник є автором. Розкажіть оригінал.
І команда
Love Ukraine as you would love the sun,
The wind, the grass and the streams together…
Love her in happy hours, when joys are won,
And love her in time of stormy weather.
The wind- вітер;
Joys – радість;
Won – мить,перемога.
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди. В. Сосюра
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди. В. Сосюра
ІІ команда
The mighty Dnieper roars and bellows,
The wind in anger howls and raves,
Down to the ground it bends the willows,
And mountain high lifts up the waves.
The bellow – бушувати;
To rave – шаленіти;
The waves – хвилі.
Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилю підійма.
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилю підійма.
Т.Г. Шевченко
Станція «Англія» 5 балів
Ведучий. Розгляньте малюнки і назвіть, хто або що на них зображено.
Станція «Школа має таланти» 10балів
Ведучий. Кожна команда мала домашнє завдання і підготували художні номери.
І команда
ІІ команда
Ведучий. Оголошення результатів.
Використана література:
- http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/angljiska-mova-ta-literatura.html.
- http://metodportal.net/taxonomy/term/123.
- http://refs.co.ua/54937-Vneklassnaya_rabota_kak_chast_izucheniya_angliiyskogo_yazyka_v_starshih_klassah.html.
- http://festival.1september.ru/articles/502066/.
- Ярошенко М.І. Англійська після уроків. 5-11 класи: Посібник для позакласної роботи англійською мовою. - Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 192 с.
- Качанова О.В. Усі уроки англійської мови. Другий рік навчання. : навч. метод. посіб. - Харків: Вид.група «Основа», 2011. – 286 [2] с. - (Серія «Усі уроки»).
Сценарій проведення позакласного заходу
з англійської мови в 5 класі
«Intellectual Marathon»
Цілі гри:
1. Розвивати непідготовлену мова учнів.
Розвивати креативні здібності учнів.
Виховувати інтерес до вивчення предмета.
Узагальнити країнознавчі знання учнів, отримані на уроках англійської мови.
1. В ході творчої, самостійної, індивідуальної та групової роботи з дидактичними матеріалами закріпити знання учнів по вивченим темам («Тварини», «Числівники», «Магазин», «СК Великобританії та Північної Ірландії» та ін) і розширити загальний кругозір.
Розвиваючі завдання:
Розвивати вміння працювати в колективі та приймати спільне рішення;
Розвивати позитивні особистісні якості (відповідальність, доброзичливість, почуття взаємодопомоги).
Розвивати і тренувати увагу, пам'ять, мислення.
1. Виховувати повагу до культури своєї країни та країн мови, що вивчається.
Оформлення кабінету:
На дошці назва гри «Інтелектуальний марафон», прапори англомовних країн, карта СК Великої Британії та Північної Ірландії, правила гри, квадрат з цифр, перелік конкурсів.
Хід заняття.
- Оргмомент. Привітання ведучого.
P1: I'm the captain of the team. The name of our team is "Erudites". Our motto is "Enjoy English!"
Quiz-master: Who is the captain of the 2 nd team?
P2: I'm the captain of the team. The name of our team is "Optimists". Our motto is "Learn English!".
(Склад команд, їх назви і девіз визначаються заздалегідь).
Quiz-master: Today all of you have a good chance to improve your English during the game. As there is no computer in the classroom, I have invited a competent jury to count the points. The members of our jury are ...
Now I'm going to teach you how to play this game. The game has 8 contests, they are:
The ABC game.
A magic 5.
Parts and wholes.
Proverbs and sayings.
Hidden words.
A tongue-twister.
The right choice.
Inventions and discoveries.
Order.
Reserve.
Industry.
Cleanliness.
Justice.- Основний етап.
(Картки з літерами: 1. Е, N, G, L, A, N, D. 2. A, M, E, R, I, C, A).
Quiz-master: And now we come to the 2 nd contest which is called "A magic 5". Look at the square, each team will take turns in answering questions. You'll choose any number. "...", It's your turn to start. Captains will have an opportunity to choose the number.
You can get 5 points for the right answer.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Say or sing the English alphabet.
Name 5 colours.
Name 5 sorts of vegetables.
Name 5 school subjects.
You're lucky! You won a prize!
Name 5 sorts of fruit.
Name 5 sports.
Name 5 professions.
Name 5 things that people wear.
Name 5 English names.
Name 5 English-speaking countries.
Name 5 wild animals.
1. Mickey a) Claus
2. Mary b) Duck
3. Robinson c) Pooh
4. Peter d) Mouse
5. Donald e) Poppins
6. Winnie-the-f) Crusoe
7. Santa g) Pan
Quiz-master: Our next contest is called "Proverbs and sayings". Each team will get a list of words. You should rearrange the words so as to make up a proverb. You have 2 minutes at your disposal and can get 3 points for this assignment.
(Обидві команди отримують однаковий набір слів, з яких повинні вийти 3 англійські прислів'я).
Better late than never.
Two heads are better than one.
East or West home is best.
Example: If I shout, he'll hear me. (Fish)
I.
1. Close the door at once! (Rat)
2. He'll come to America tomorrow. (Cat)
II.
1. Do good workers succeed? (Dog)
2. If Roger comes, we'll begin. (Frog)
Quiz-master: The following task is for the rest. I need 1 pupil from each team. You should read the tongue-twister as quickly as you can 3 times.
Put your head on your bed.
Run round the playground.
The capital of England is a) London b) Paris c) Moscow.
London stands on a) the Volga b) the Mississippi c) the Thames.
The symbol of England is a) a red rose b) a tulip c) a daffodil.
The English flag is a) blue and white b) red and green c) red and white.
Golf comes from a) Scotland b) Russia c) the USA.
A. Bell invented a) a car b) a telephone c) a plane.
Ch. Chaplin was a) an artist b) a composer c) an actor.
Cricket comes from a) England b) Italy c) France.
"Robinson Crusoe" was written by a) Lewis Carroll b) Daniel Defoe c) Alan Milne.
The traditional Christmas meal in England is a) roast turkey b) fish and chips c) porridge.
Quiz-master: One more contest. It's called "Inventions and discoveries". You should answer my questions. The team which answers the first and correctly wins. You can get 1 point for each right answer.
Who invented the telephone? (Al. Bell)
Who discovered America? (Ch. Columbus)
Who invented the car? (H. Ford)
Who created Donald Duck? (W. Disney)
Who discovered Australia? (J. Cook)
Who was the 1 st man in space? (Y. Gagarin)
Who created Harry Potter? (J. Rowling)- Заключний етап. Підведення підсумків гри.
Jury: The score is ... to ... in smb's favour. The team "..." is the winner.
(Переможцям гри ставляться в журнал відмінні оцінки).
^ Облікова картка команд
Назва конкурсу | Ерудити | Оптимісти | За кожен пункт завдання | Максимальна кількість балів за конкурс |
The ABC Game | 5 | 5 | ||
A Magic Five | 5 | 60 | ||
Parts and Wholes | 1 | 7 | ||
Proverbs and Sayings | 3 | 9 | ||
Hidden Words | 5 | 10 | ||
A Tongue-twister | 5 | 5 | ||
The Right Choice | 1 | 10 | ||
Inventions and Discoveries | 1 | 7 | ||
Разом: |
“HappyEnglish”.
Мета:розшити
загальноосвітні знання учнів,удосконалити
лексичні
та граматичні навички по темі «Їжа»,»Пори року»,розвивати спостережливість та
кмітливість,увагу.Створити в учнів позитивний емоційний настрій,формувати
інтерес до вивчення мови.
Обладнання
:алфавіт,картки з завданнями,магнітофон
Незнайко.(виходить
на сцену)Hello! Цепокищо все що я
запам’ятаванглійською. Діти, я вам співчуваю… Ось у мене зараз буде урок
англійської, а навчає мене не абихто , а сама паніEnglish – Англійськамова. Хоч я
вважаю, що і так знаю англійськудостатньо добре.
Мова. То хтоце тут
знаєанглійську «достатньо добре» ?
Незнайко. Ну , я! А що? How do you do? Where do you live? Kyiv is a capital of Ukrainе. Bland a med. Head&Shoulders… Таястількислівзнаю!
Мова. Ну, тодірозпочнімо
наш
урок
прямо
зараз. What is your name?
Незнайко. Це
я знаю! Хтотаке не знає?! My name is Neznayko.
Мова. How do you do?
Незнайко. ??? А можнаповільніше? Боцеж витакепитаєте-як
в університеті… Щоцевитакеспитали?
Мова. Як справи?
Незнайко. Ось! Бачите, діти! Я ж
казав щоанглійська – цеякась неправильна мова! How-do-you-do. Цежскількислів…
Ажчотири… А спиталивсього-на-всього «Як справи?» Це ж слівудвічібільше. Що ж
виходить – може й голова у мене стане удвічібільша, коли я вивчу всю цюанглійську?
Вибачайте, але я вважаю, щомійсловниковий «напас» достатньоглибокий і мене
вжеможназарахувати до доситьпросвічених людей. А англійська… Хібаце так
важливо?
Мова.По-перше, словниковий
запас , а не напас і тихочеш стати освіченим , а не «просвіченим», а по-друге,
англійська – цеважливо і про цезнаютьвісідіти.(виходятьучні)
Учень 1.Англійськамовапоширилася
по всьомусвіту, починаючи з 17 століття, і залишається основною
міжнародноюмовоюспілкування, торгівлі і техніки.
Учень2.Англійська належить до
тих мов, що має найширший словниковий запас: Оксфордський Словник Англійської
мови нараховує близько 600 000 слів.
Учень 3. Також це мова, яку
знають найбільше людей як другу (нерідну) : приблизно 350'000'000 людей.
Учень 4. Англійською друкуютьнайбільше.
Учень5.Якщохочешподорожувати і
відвідатирізнікуточкинашоїпланети – без англійської не обійтися!
Незнайко. Як можнавивчитивсіцідивні слова! Я, щойно почую Goodmorning!, то мені так і хочетьсякудисьвтекти… Англійська - це
ж так нудно!!! (починаєплакати)
Учень6. Незнайку , не
плач, дорогенький!
Незнайко. Як же мені не плакати? Сльозисаміллються і ллються…
Учень7. Ми дужехочемо тебе розвеселити! Давай ми
сьогоднівлаштуємо свято. Справжнє свято англійськоїмови і типобачиш , щоцеможе
бути весело і цікаво.
T.-We have two teams “Wise cats”.Hello ,”Wise cats”.”CleverDogs”.Hello”Clever
dogs”.And now every member of the team should introduce themselves.So what do
you like to do?One point for each right sentence.
Task 1
P1. My name is… I like to…
P2. My name is…
Well done
Task2
T.And now let`s find if you know the ABC.Both teams
have cards with letters.
You must stand in line the way these letters are in
the ABC.
Team 1-DEFGHI
Team 2-PQRSTU
Translate as many words as you can.1 point for each
correct word.
Sandwich
|
soup
|
bread
|
lunch
|
coffee
|
cake
|
tea
|
milk
|
glass
|
jam
|
cup
|
breakfast
|
butter
|
table
|
sweets
|
To drink
|
salad
|
To eat
|
fish
|
fruit
|
lemon
|
cheese
|
To cook
|
potatoes
|
vegetables
|
spagetty
|
meat
|
chicken
|
Ice -cream
|
Sausages
|
borshch
|
juice
|
Task 4Reaction game
1.I have breakfast in the morning.
2. It is hot in spring.
3. It is night now.
4.We go to school every day.
5.Cat is a domestic animal.
6.March,April and May are winter month.
Next team.
1.We have supper in the morning.
2.Оrange
juice is sweet.
3.The birds sing songs in winter.
4.We celebrate the New Year in winter.
5.September ,October,November are winter months.
6.Tiger is a wild animal.
Task5
Expert in grammar( for capitains)
The task is to make sentences out of these words.they
are mixed.Arrange them
In the correct order.
1) I chicken like to eat.
2)you to school go every day.
3)winterismonthJanuary a.
Next team:
1)I pizza like to eat.
2)you play tennis on Mondays
3) autumn is month September a.
Task6The fastest game
Put the missing
letters in.One person-one word.
Chic..en,cof..ee,m..at,c..ese,fi..h,te..
Lem..n,ice-cre..m,me..t,chi..s,t..a,so..p
Task7”Odd Word Out”.
1)Red,pig,blue,yellow
2)Boot,black,white,green
3)dog,cat,monkey,duck
4)jump,run,read,hen
5)pen book,climb,blackboard
6)winter,spring,swim, summer
Task 8. Find 4 seasons
w
|
h
|
n
|
l
|
d
|
b
|
j
|
a
|
||
i
|
s
|
p
|
r
|
i
|
n
|
g
|
u
|
||
n
|
e
|
v
|
g
|
r
|
t
|
y
|
t
|
||
t
|
c
|
z
|
x
|
m
|
o
|
u
|
u
|
||
e
|
s
|
u
|
m
|
m
|
e
|
r
|
m
|
||
r
|
v
|
q
|
i
|
a
|
b
|
m
|
n
|
||
Мова. Незнайку, чисподобалосятобісьогодні?
Незнайко.Дуже, дуже!
Мова. Незнайку дітибагатопрацювали, щобвиконати завдання
конкурсів. І не лишесьогодні, а кожного уроку. Тому я думаю , щотобі треба пообіцяти,
щотибудешстаранновчитися.
Незнайко. Обіцяю.
Мова.А тепер всі разом
заспіваємо пісню про пори року.Журі підводить підсумок гри.Після пісні журі
оголошує результати конкурсу.
Мова .І на згадку про
нашу гру я роздам всім невеличкі подарунки.
Reading Comprehension Test
For 9th Form
Students
DO NOT OPEN THIS BOOKLET
UNTIL ADVISED BY THE TEACHER
DICTIONARIES ARE NOT ALLOWED


DO NOT WRITE IN THIS BOOKLET.
Text 1: Neil Wilson, Beth Potter, David
Rowson, Keti Japaridze, Lonely Planet:
Georgia, Armenia and Azerbaijan, Melbourne: Lonely Planet Publications (2000), p. 87
Georgian cooking has something in
common with other regional cuisines but is on the whole unmistakably
distinctive. The ingredients are usually
very fresh (different dishes are cooked in different seasons), and the recipes
elaborate. Many dishes involve grated
walnuts, garlic, and a range of herbs and spices. West Georgian cooking in particular can be
quite hot, as it employs the use of a lot of chili.
Georgian cuisine is good news for
vegetarians, as there are many delicious vegetarian specialties such as lobio
(red or green beans with herbs and spices), pkhali (a spinach or
beetroot paste with walnuts and garlic), egglant, mushrooms and salad. The table is usually covered with a great
variety of dishes, some meat, some vegetable, from which you can take your
choice.
Fish is not eaten much, but there
are many excellent meat dishes. There
are mouthwatering combinations such as lamb with tarragon and wild plums,
chicken with tomatoes and herbs, lamb stew with eggplant, and tomatoes and
turkey or chicken eaten cold in a walnut sauce.
Other tasty sauces include the wild plum tkemali and the hot
chili ajika.
Georgians generally like their food
salty, and many people would say that some of their cheeses suffer from this,
though sulguni and gudis kveli, two of the more famous
types, deserve their reputation. The
Georgian variety of yoghurt, matsoni, is very good.
Dessert usually means cakes,
typically laden with cream and sugar, and fruit, which the country has in great
abundance. In the autumn in eastern
Georgia, churchkhela is made by coating strings of nuts in wine juice
and flour.
People eat at any time of day, and
often the food dished up for breakfast may be similar to what you get at dinner
(including the wine or vodka if you are a house guest). However, the most typical breakfast fare is
bread with cheese, omeletes, honey and jam.
DO NOT WRITE IN THIS BOOKLET.
Questions 1 through
7 (on your answer sheet circle the correct letter A, B, C, or D)
1. Georgian
cooking is characterized as:
a. simple
- bland
- elaborate
- unimportant to people
- The use of chili in many dishes
makes them taste:
- salty
- hot
- sweet
- like chocolate
- All of the following are
mentioned as ingredients in Georgian vegetable dishes except:
- mushrooms
- eggplants
- spinach
- zucchini
- Georgian cheeses are sometimes
criticized as being too:
- rich
- creamy
- salty
- soft
- Wild plums are an ingredient
in:
- tkemali
- matsoni
- ajika
- pkhali
- Fruit is characterized as
being:
- in short supply
- available only in the summer
months
- rarely eaten with cake
- very plentiful
- Meal times among Georgians:
- are set by strict tradition
- vary from family to family
- are not fixed
- vary according to region
Text 2: Jane Addams from information in Nobel
Prize.org
Jane
Addams was born in the year 1860. She grew up feeling a “curious sense of
responsibility for carrying on the world’s affairs.” In 1889 she decided to start fighting the
poverty she saw in Chicago ,
Illinois . She wanted to live among
the poor people, so she found and rented Hull House. The “house” became a
social center. She believed the way to improvement was through education.
The people
in the neighborhood needed a cultural and intellectual life. Some Hull House
activities included reading classes for young women, kindergarten classes, and
a Boy’s Club. Hull House investigated social issues such as housing, health
care, prostitution, and education. They wanted laws for better housing, an
eight-hour workday, and the right for women to vote. Hull House became known as
a “nest of radicals.” A group of
businessmen offered to pay her $50,000 if she and her "Hull House"
organization would stop criticizing the labor conditions in business and
industry (at that time, children and women were the main sources of labor, and
they worked 12-14 hours a day). She
didn’t accept the offer.
Jane
Addams and the administrators of Hull House also tried to help immigrants. They
wanted to build a bridge between the American experience and their experiences
in their native countries. Jane Addams thought that the multi-cultural
experiences brought to America
would be the key to world peace. When World War I started she became president
of the Women’s International League for Peace and Freedom (WILPF). She was a pacifist (no violence) throughout
the war. Due to her work in WILPF she was awarded the Nobel Peace Prize in
1931. Jane Addams died in 1935 at the age of 75. Her grave monument simply reads, “Jane Addams
of Hull House and the Women’s International League for Peace and Freedom.”
DO NOT WRITE IN THIS BOOKLET.
Questions 8 through
12 (on your answer sheet circle the correct letter A, B, C, or D)
8.
"Hull House" offered activities for
a:
a. men’s club
b.
boys’ club
c. gardening
club
d. all
of the above
9. "Hull
House" investigated social activities such as:
a.
prostitution
b.
housing
c.
health care
d. all
of the above
10.
At this time one of the main sources of labor were:
a. men
b. boys
c. children
d. animals
11. The word “bridge” in paragraph three
means:
a. a place to cross a river
b. a way for new immigrants to locate their
families in America
c. a way for new immigrants to feel connected
to their homelands
d. a type of social club for new immigrants
12. Jane Addams became president of the:
a. Women's International League for
Voting
b.
Women’s International League for Immigrants
c.
Women’s International League for Housing Rights
d.
Women’s International League for Peace and Freedom
Text 3: Kharkiv:
First Capital of Ukraine from Art. Ukraine.com
The city was founded in 1653 as a defense outpost buffering Ukraine
and the Russian Empire from the fierce Tatars in the south. The 350th anniversary of the city
was marked with a sculpture to the fabled namesake of the city, Cossack leader
Kharkach, but most residents actually attribute the name to the River Kharkiv
that slices through the center of the city.
In 1796, Catherine the Great declared Kharkiv was the capital of the
Russian Empire’s Sloboda (free) Province, and following the last century’s
civil war, Lenin anchored the Soviet Ukrainian government here until the
capital was relocated to Kyiv in 1934.
Kharkiv radiates outward from Svoboda (Freedom) Square, said to be one
of the largest in Europe , accommodating the
crowds for hundreds of significant occasions like the city’s birthday. The end
of
the square is buttressed by several imposing buildings that speak of
the history and culture of the city.
The highly stylized Derzhprom building spreads its numerous blocks and
suspended passageways in an intricate labyrinth encompassing a 300 m . façade. Erected 80 years ago, this monolith of Soviet
architecture is a source of fascination for architectural enthusiasts,
represented in textbooks the world over as a example of post war construction.
It was the first high rise structure in the country.
To its left is the elegant Kharkiv
National University
which has welcomed students to its 2500 lecture halls since 1804, making it one
of the Eastern Europe ’s oldest institutions of
higher learning. The academy educated and employed three Novel laureates and
was an intellectual cornerstone in the Ukrainian national revival of the last
two centuries. The graduates and faculty have established Kharkiv as a national
research and educational center, with premiere programs in law, physics, space,
engineering and technology.
Flanking the main university building are the grand Shevchenko Gardens ,
25 hectares
of lush greenery boasting over 200 varieties of trees. The central path leads to one of the
country’s most distinctive monuments to the Ukrainian Bard, Taras Shevchenko.
The first monument to the poet and national hero was raised here in 1899,
although the illegal bust incensed the tsarist regime and was soon pulled down.
The current towering statue was mounted in 1935 and features 16 figures rising
up around the feet of the Bard in an artful depiction of the history of
Ukraine, beginning with a Kateryna figure and proceeding through the Ukrainian
Cossack and military opponents of oppression to climax with the female academic
and male industrialist, two potent symbols of Kharkiv’s recent prosperity.
DO NOT WRITE IN THIS BOOKLET.
Questions 13 through
17 (on your answer sheet circle the correct letter A, B, C, or D)
13. The article encourages people to visit:
a. the first statue of
Shevchenko in Tsarist Ukraine
b. a large garden that
includes a large number of unusual trees
c. the central cathedral on
the main square
d. Red Square
14. Kharkiv may have been named
for:
a. a type of tree that is found there
b. Catherine the Great’s
nephew
c. a famous hero of the
past
d. Lenin
15. “The Bard” referred to in
the article is:
a. the symbol of
Ukrainian art and poetry
b. the famous Ukrainian
poet Shevchenko
c. William Shakespeare,
the English author
d. Pushkin
16. The huge architectural
landmark at one end of Freedom Square was built:
a. in Tsarist times
b. after the Second World
War
c. during the 1960’s
d. in the time of Josef
Stalin
17. The largest university in
Kharkiv began educating students in:
a. the reign of Catherine
the Great
b. the early nineteenth
century
c. 1934
d. None of the above
DO NOT WRITE IN THIS BOOKLET.
Questions 18 through 25 (on your answer
sheet circle the correct letter A, B, C, or D)
18. Lady Gaga once worked as a songwriter for:
a.. Britney Spears
b. New Kids on the Block
DO NOT WRITE IN THIS BOOKLET.
Questions 26 through 30 (on your answer
sheet circle the correct letter A, B, C, or D)
Комментариев нет:
Отправить комментарий