МАТЕРІАЛИ
ВИСТУПУ АГІТБРИГАДИ
«ЗБЕРЕЖЕМО
ПЕРВОЦВІТИ»
I. Запрошення на свято
Цей листок календаря
Закликає школяра Йти мерщій до нас на свято, Зустрічати Весну крилату.
II. Оформлення сцени.
(Звучить музика
(урочиста, дещо сумна), на останні такти якої виходять ведучі.)
Ведучий І. День за днем, за
тижнем тижні —
Непомітно лине час. Різні зміни дивовижні Відбуваються круг нас.
Ведучий II. Хоче лютий, щоб на
світі
Панувала вік зима. Та поволі сонце гріти Починає крадькома.
Ведучий І. Довші дні, коротші ночі,
Гульк — уже й струмок тече! Лютий враз як зарегоче, Знов морозом припече.
Ведучий II. Та як здійме враз
хуртечу!
Як засипле снігом дах! Люди добре топлять печі, Щоб не мерзнути в хатах.
Ведучий І. Та здаля вже крок по кроку
Йде весна, веселий час, І, розгніваний, до строку Лютий геть тіка від нас.
Ведуча II. Прощай, зимо! Нині свято
Відзначаєм молоде. Хай весна гряде крилата. Хай у кожну нашу хату
Радість піснею зайде.
Ведучий II. Ждіте, ждіте, любі
діти. Літо знов прилине.
Прийде мила годинонька, Як зима та згине. І заквітне наше поле, і зазеленіє.— Знов його весна прекрасна квіточками вкриє...
(З’являється Весна
— гарна дівчина в легкій довгій сукні рожево-зелених тонів: на голові
вінок-корона з ніжно-фіолетових квітів сну звичайного, а між ними малесенькі
підсніжники; від вінка спадають довгі різнобарвні прозорі стрічки — вони
вкривають кольоровим серпанком постать; у руках — жезл, прикрашений квітами.
Весну оточують місяці Березень, Квітень і Травень. Зупиняються посеред сцени.)
Весна. Послухай
мене! Все кориться міцній моїй владі,
Темний гай вже забув зимування сумне І красує в зеленім наряді. Темна хмара озвалася громом гучним, Освітились огнем блискавиці; Вкрилась темна земля зіллям-рястом дрібним. Все скориться мені, мов цариці.
(Леся
Українка)
Ведуча І. І квіти, і зорі, й
зеленії віти
Провадять розмови кохані Про вічную силу весни на сім світі. Про чари потужні весняні.
(Леся
Українка)
Ведуча І. Ой, іде, іде весна —
Наче райдуга ясна! Сяє сонечко вродливе, Усміхається блакить, Зеленіють щастям ниви,
Далеч піснею дзвенить.
Ведуча II. Голуба весняночко,
завітай
В наш хороший, радісний, світлий край! На зорі порошею вкрий сади, Щоб давали літечком нам плоди!
Ведучий II. Урожаєм сонячним в полі грай,
Щоб багатством славився рідний край!
Весна. Скрізь запахла травами земля,
Буйним цвітом зелень ожива, Це ж до вас я вийшла у поля. Я Весна, квітуча, молода...
(Поки
Весна говорить, усі присутні на сцені, включаючи ведучих, стають півколом,
взявшись за руки; двоє ведучих підходять до деревця з білою тканиною і стають
там.)
Березень. Ми нове життя із собою несем,
Живемо ми в лісах і полях — Інший не треба нам дім...
Квітень. Даремно ховаєш ти листя, зима,
Листя в свої закрома. Ми листя віднімем і в небо піднімем Південного вітру крилом...
Травень. Зима, полонянка весняної тюрми,
Із квітів окови сплетемо ми!
(Рабіндранат
Тагор)
(Усі разом,
тримаючись за руки і піднімаючи їх угору.)
Із квітів окови сплетемо ми!
(На ці слова
ведучі скидають з дерева біле покривало.)
Березень (підходить до
Весни і подає їй руку).
Повсюди ще біліє сніг
І спить озимина, Та вже з гори струмок побіг, До нас прийшла весна! Землі торкнулася крилом — Промінням золотим. І враз повіяло теплом Над гаєм молодим. Я, весно, перший місяць твій, Тобі даю я старт...
Весна. Так, Березню, ти ранок року. На більшій
частині України ти означаєш передвесіння, перехід до справжнього тепла, що
викличе буяння цвіту і юної зелені.
Березень (гарний хлопець у ніжно-блакитній накидці та жовтій сорочці, на
голові капелюх, прикрашений підсніжниками, пролісками).
Весно! І ви, любі друзі! Ми з Квітнем і Травнем приготували розкішні
шати, в які ти, Весно, одягнеш землю.
Квітень (гарний хлопець у рожевій накидці та блакитній сорочці, капелюх
прикрашений квітами сну та анемонами, в руках — сопілка).
Бажаємо вам радісних і приємних зустрічей з
нашими світозорими зеленими друзями в лісі, полі, луках, парках і садах.
Травень (найгарніший хлопець у смарагдовій накидці та білій сорочці, на капелюсі — барвінок і
конвалії, у руках скрипка).
Ми познайомимо вас із ними. Сподіваємося, що
вони стануть і вашими друзями. А друзів шанують, люблять і бережуть! Отож,
дивіться, слухайте, запам’ятовуйте!
Весна (до
місяців). Показуйте, мої
любі місяці, свою роботу!
(Весна сідає на
«трон», біля неї на пнях Квітень і Травень в оточенні квіток (по одній
кожного виду, решта квіток — за кулісами, ведучі біля Весни)
Весна (до
Березня). Я розтопила,
Березню, сніги на глинястих пагорбах і схилах ярів.
Дивись, вони парують вологою, а я не знаю, чим
їх прикрасити.
Березень. Я маю чудові сонячно-жовті суцвіття
підбілу звичайного. Люди називають їх «мати-й-мачуха».
Підбіл (учень або учениця в білій блузці чи сорочці, темних брюках чи
спідниці, в руках тримає «портрет» своєї рослини. Виходить до краю рампи).
Це тому, що в мене влітку виростають цікаві
листки — зверху гладенькі, темно-зелені, лискучі. Зате знизу — наче підбиті
сірим кожушком, вкриті густим плетивом волосків. Прикладіть верхнім боком до
щоки — і відразу відчуєте холод, а нижнім — м’якість і теплоту. Звідси й
назва: мати-й-мачуха, тепло-й-холод.
Мої квіти вміють визначати час! Вони завжди
закриваються і засинають о 17 годині.
А ще вони мають багато нектару, пахнуть медом,
їх дуже люблять бджоли.
Весна. Ти мені подобаєшся! Я вкрию твоїми
квітами Землю, і вони, ніби сотні малесеньких сонечок, засвітяться на
необжитих схилах.
Підбіл. І тане сніг, і швидко ллється
Вода грайлива з висоти, І сонцю радісно сміється Квіток пучечок золотий.
(Ставить «портрет»
першим перед рампою і переходить у групу Весни. Поки триває ця сцена, дівчатка-квітки
підбілу утворюють мальовничу групу на сцені: так повторюватиметься щоразу з
кожною рослиною. Березень виводить на середину сцени підсніжник.)
Березень (до залу).
Друзі! Впізнайте цю квітку!
Підсніжник. Мої квіти ніжні, пониклі, наче виточені
з найтоншої порцеляни, дзвоникоподібні, білосніжні. Я виростаю з-під снігу, я
перший посланець Весни! Мене називають квіткою надії... Старовинна легенда
розповідає, що коли Адам і Єва були вигнані з
раю, ішов сніг на Землі, і Єва дуже змерзла. Щоб
її зігріти і подати надію на кращі часи, декілька ажурних сніжинок
перетворились на чудові квіти підсніжника — провісника тепла, символ
сподівань на краще майбутні. Так я і лишився у народі символом надії.
Весна (до залу).
Я бачила, деякі люди рвуть
у лісі підсніжники цілими кошиками і кудись везуть. А в лісі їх стає все
менше і менше. А мені боляче — люди, не виривайте з мого вінка квітку надії —
білосніжний Підсніжник!
Ведуча II. Ой,
Березню! Блакитне весняне небо впало на землю і синіє серед голого віття
лісових дерев!
(До групи
підбігає пролісок, що вже вийшов на сцену, сідає під деревами.)
Проліска дволиста. Придивись, то не небо, то ми, проліски. Весна подарувала нам його
голубінь, а Березень засіяв нами дубові ліси, тому весною в лісі два неба;
одне над головою, а друге — під ногами.
Проліска дволиста. Так, ми синьоокі вісники Весни.
Немовби в синьому вінку Галява між дубів — То квітнуть проліски в гайку І синій сон зацвів.
(Березень
підводить до Весни білоцвіт весняний і називає.)
Весна. Цими чудовими дзвоникоподібними квітками
я вкрию луки, ліси, узлісся Прикарпаття, Карпат і Закарпаття. Ти вмілий
художник, Березню, білоцвіт — чарівний. Я гадаю, усім подобаються його квіти
з шістьма молочно-білими пелюстками, на загострених кінчиках яких Березень
намалював зелені плямки.
Білоцвіт. Друзі! Я відкрию вам один секрет. Я можу
рости не тільки в лісі, а й у саду, на клумбі. Ще в XV ст. люди, зачаровані моєю красою, садили
мої цибулинки в пухкий фунт і з нетерпінням чекали, поки Весна розтопить сніг
і я почну цвісти. Спробуйте, посадіть одну мою цибулинку, і через декілька
років у вас буде ціла клумба!
Ведучий І (підбігає
до Білоцвіту). Дякую,
ми обов’язково спробуємо!
Березень. Розповімо вам історію іще однієї
весняної квітки.
Еритроній. Одного разу біг собі собака, спіткнувся
і вдарився головою об землю. Розсердився він на Землю, що, мовляв, набила
йому ґулю на голові, і почав кусатися. Вкусив Землю раз, другий, а за третім
разом залишив зуб у землі, а там — другий, третій, злякався, та й утік.
Березень. Прийшла на Землю грайлива Весна, аж
дивиться стирчать із Землі ікла собаки. Торкнулася вона їх чарівною паличкою
і проросли ікла гарними квітами — еритронієм — собачим чубом.
Еритроній. Я дуже рідкісна рослина. Росту тільки в
Закарпатті та на Львівщині. Запам’ятайте мене, розкажіть про мене всім, не
зривайте мене ніколи. Подивіться, який я гарний!
Ведуча II. Весно! Можна, я розповім про ще одну
березневу рослину — примулу-первоцвіт. Ці квіти розцвітають серед перших.
Люди їх дуже люблять і шанують, особливо верховинці з гір. Ранньої весни вони
прагнуть першими знайти на вершинах гір примулу і прикрасити нею свій капелюх
і свій дім. Коли верховинець виїжджає, він бере із собою висушену квітку
первоцвіту як пам’ять про рідні гори та близьких людей.
Березень (підбігає
до групи квіток примул).
Бачиш примул на лужечку?
Бачиш розписи обновні На одежах золотих? То рубіни все коштовні — Дар чаклунок молодих. В них таємні аромати. В них вся розкіш їх краси. Я лечу, щоб назбирати Крапель ранньої роси; Я повісить в серединці Кожній примулі хотів По перлиночці — росинці...
(В. Шекспір)
(Чути курликання
журавлів.)
Ведучий II. Весна іде! В
повітрі молодому
Далекий крик мандрівних журавлів Вже розітнувсь: Ключем вони додому У рідний край летять З чужих країв.
Березень (підходить до
Квітня і Весни).
Як щастя легітна луна —
Весняне тепле світло! Його вітаю нині я Сердечно і привітно!, А зараз черга вже твоя, Молодший брате — Квітню!
(Березень сідає
біля Весни, оточений своїми квітами.)
Квітень (звертається
до залу, на останній фразі — до Весни, стаючи на одне коліно).
Я зустрічаю ранки співом,
Весну вітаю на полях, Я щедро засіваю ниву, Господарюю у садах, Іду до лісу і до річки, Дарую людям квіти, сміх. Люблю Весну!..
(Грає на сопілці)
Ведучий І (початок
слів іде під звук сопілки). На зміну несміливому та мінливому Березню приходить справжній весняний
місяць, який недаремно називають Квітнем.
Він розливає океан молодої зелені і робить
синьооку красуню Весну ще привабливішою. В її вінку продовжують пишатися
квіти, подаровані Березнем, а до них додає свої дарунки Квітень.
Квітень. Я всіх запрошую до лісу. Подивіться — над
морем трійчастих зелено-сизуватих
листків здіймається справжнісінька повінь
суцвіть-китиць з білими, рожевими, бузковими,
пурпурно-фіолетовими квітами, які мають
витончений запах меду з ваніллю. Це ряст. Наукова назва рясту в перекладі
означає «чуб», «ковпак».
О, послухайте...
(Чути спів
жайворонка.)
Квітень. Це жайворонок, люба Весно! Саме з ним пов’язана легенда про ряст: летіли
над
лісом жайворонки, посварились між собою
та й почали битися. Билися так, що аж шпорки та чуби свої погубили. Попадали
вони на родючий лісовий ґрунт і попроростали гарними весняними квітками.
Ряст. Пам’ятаєте, у Тараса Шевченка:
Встала Весна, чорну землю Сонну розбудила, Уквітчала її рястом, Барвінком укрила. І на полі жайворонок, Соловейко в гаї Землю, убрану весною, Вранці зустрічають.
Є в нашого народу звичай: коли
розквітнуть проліски та ряст, хлопці й дівчата юрбою ходять у ліс і там
топчуть ряст. Топчуть і приспівують:
Топчу, топчу ряст, ряст,
Бог здоров’я дасть, дасть. І ще буду топтати, Щоб на той рік діждати! Давайте всі разом
(Усі на
сцені та в залі легенько притупують, повторюючи: Топчу, топчу...)
Сон-трава (виходить на середину, чути дзвіночки).
Мої квіти великі, дзвоникоподібні,
темно-фіолетові або пучкові, закутані від весняних холодів у теплий кожушок
густого опушення білястих волосків. Ніби сріблясте сяйво оточує
мене, а всередині квітки є багато жовтих тичинок
і маточок, які спірально закручені і нагадують золоті пружинки. Вони
розхитуються під поривом вітру і ніби дзвенять (чути знову дзвоники).
Квітень. На ніч квіти сну закриваються, схиляючи
свої голівки, засинають. Може, тому в народі назвали цю рослину так поетично:
сон-трава, сон-зілля, сончик.
Ведучий І. А стародавнє слов’янське повір’я
говорить, що коли покласти сон-траву на ніч під голову, то уві сні побачиш
своє майбутнє.
Весна. Який коштовний подарунок, Квітню! Який
чарівний, гарний! Але дуже рідкісний! Як шкода. Такий поетичний...
Ведучий II. Я зауважив, що кожної весни настає період,
коли посилюються вітри. Саме в цю пору з’являються у наших лісах надзвичайно
ніжні, досить великі білі квіти з жовтими серединками, їх завжди так багато,
що ніде ступити. Що то за квіти?
Квітень. То все пустунка Весна. Коли я подарував
Весні ці квіти, вона, тішачись, вкрила ними всю землю...
Весна (перериває
Квітня, сміючись). ...І
раптом налетів Вітер і почав розхитувати їх білі голівки. Вони затріпотіли
ніжними пелюстками і ніби біло-зелені хвилі покотилися лісом. Було так гарно,
легко, і я назвала ці квіти «анемон» — вітер.
Анемона дібровна. З тих пір і називаємося ми анемонами
дібровними — квітами весняних вітрів. Нас дійсно всі люблять, усі
захоплюються нашою красою... і зривають, зривають, зривають... цілими оберемками.
А зірвані, ми швидко в’янемо, втрачаючи красу і життя... Ми просимо: не
чіпайте нас, не забирайте з лісу — нашого дому. Приходьте в гості,
відпочивайте серед нас, тільки не рвіть, не позбавляйте весну її улюбленої
квітки!
Квітень (виводить медунку темну). Весно! Подивись на цю рослину — таку
загадкову і гарну! Ти зможеш уквітчати нею всю Україну, кожен лісистий
куточок.
Медунка. На моєму стеблі — мініатюрний
різнобарвний букетик — пурпурові, рожеві, фіолетові, блакитні, сині квіти,
ніби райдуга.
Весна. Ти схожа на різнокольорові ліхтарики, що
світяться проти сонця серед дерев як святкова ілюмінація на честь мого свята
— свята Весни.
Медунка. Моя назва медунка, бо в мені багато
нектару, і комахи прилітають до мене, а мої різнокольорові квіти подають їм
сигнал: світлі — багато їжі, синіє квітка — мало. Я лікарська рослина. Але не
рвіть мне на букети — я не виживаю у воді, у вазі. Я лісова рослина.
Квітень (до
Травня). Передаю тобі,
Травню, низку ключиків від літа. (Підводить
первоцвіт весняний.)
Первоцвіт весняний. Дійсно, мої суцвіття нагадують низку
ключиків, і в народі мене так і звуть — ключики. За давньогрецькою легендою,
ми були ключами Флори — богині Весни; інші легенди твердять, що ми вказуємо
на скарби — відкриваємо їх шукачам. А може, ми виросли там, де впали на Землю
ключі від раю, які впустив апостол Петро? Хто зна, але точно відомо, що ми
маємо чудодійну цілющу силу, за вмістом вітаміну С — ми перші серед усіх. А
ще... дівчата шукають нас на Великдень, бо котра знайде першою — вийде цього
року заміж. Нас тому ще називають приворот-зіллям.
Травень. Дякую, Квітню.
(Квітень підходить
до Весни, сідає і зачаровано дивиться на неї.)
Весна. Травень був хлопчина на диво вродливий:
Як небо, очиці сині-блакитні. Шати на ньому із квітів польових, Аж пахощі гарні віють від нього, В пишній короні росинки перлисті Так грають на сонці, мов самоцвіти. Скаже він слово — то так і здасться, Що то соловейко в лузі співає.
(М. Коцюбинський)
(Слова Весни
супроводжуються грою на скрипці, грає Травень або хтось за кулісами)
Травень. Я подарую тобі, Весно, найкращу свою
квітку. Вона подібна до перлини. Українці вважають, що ці квіти — це
застиглий сріблястий, щасливий сміх лісової русалки Мавки. Леся Українка так
змальовує Мавку:
(Травень виводить
Конвалію — дівчину в білому вбранні, ніжну, гарну — під звуки сопілки.)
=====================================================
Свято англійської мови
Діти під гучні оплески гостей
заходять до зали, прикрашеної кульками, квітами, літерами та іграшками
Greeting and presentation.
ТІ: Good morning, dear
guests,
teachers! We are glad to see you in our
ABC-land! All of our pupils know the English ABC! Now they know many English words,
rhymes and songs!
Today they have lots of surprises for you! Enjoy our party!!!
T: Here are our letters, the ABC brothers
and sisters! They want to greet to you!Всі діти встають і вітаються
Good morning, good
morning, good morning to you!
Good morning, good
morning, we are glad to see you!!!
T: Thank you very much! As you see, dear friends, we have a king
and a queen in our
P(Q): Hello! I am
the queen of
We are happy to meet you!
P(K): Hello! I am
the king! Welcome! Welcome!
Let's sing "The ABC Song"
Всі
діти встають і виконують "The ABC Song "
T: Now
listen to our letters! Some of them have interesting riddles for
you! Try to guess -what is it?!
P(A): What is it? It is red and sweet
And it is good to
eat!
Children and guests: AN APPLE!
T: Well done! And now listen to letter В !
P(B):When I ride,
I'm all right!
When I stop, I flop!
Children and guests: A
BIKE!
T: Well done! And now listen to letter C!
P(C): I can tell you all the day
Time to sleep and time to play!
Children and guests: A CLOCK!
T:
Very good!!!
Well
done!!!
Now
listen to our letters D, E and F!
Діти розповідають римівки, тримаючи в руках відповідні
іграшки
P(D): Doggy, doggy! Come to me!
Let us play under the tree!!!
P(E): E is for
elephant.
Look! It is an elephant.
It is very big . It is slow.
It is not quick.
P(F): F is for fish!
Fine fish! Fine
fish!
Please, look at me!
Fine fish! Fine fish!
Let's swim in the sea!
T:Great! Thank you!
Now it's time to sing a song "Elephants and fishes"
Всі діти встають і
виконують пісню "Elephants and
fishes".
T: Our letter G has
a rhyme for you!
P(G):
G is for a girl!I'm a little girl.
Yes, that's me.
And my hair is
fair as you can see.
T: Now listen to our
letter H !
P(H): H is for hello and how!
Hello! Hello! How
are you?
I'm fine,
thank you!
And how are you?
T:
Now listen to our letters I and J!
P(I):
I is for ice cream.
I
scream, you scream,
We all scream for ice cream!
P(J): J is for John. Let's sing a song about
brother John!
Всі діти встають і виконують
пісеньку "Are you sleeping,- brother John?
P(K): K is for a
king and kite!
I am a king! And I
can sing!
I have a kite. My
kite is bright.
It can fly so high!!!!!!!!!
T: Now listen to our letters L, M and N!
P(L): Let
us run! And let us sing dancing in a merry ring!
Jolly, happy let us
be the best children we must be!
---------------------------------------------------
P(M): M is for a
monkey and for mice!
Look at them! They are nice!
P(N): N is for numbers!
As you see we can
count 1-2-3!!!!!!!
T: And now it's time to sing a song "How many monkeys"
Всі діти встають і
виконують пісеньку "How many monkeys "
-----------------------------------------------------------------
Р(О): О is in box and also O in fox and
little funny frogs!
-------------------------------------------------------------------------
P(P): I am a
pupil! You are a pupil!
She is a pupil,
too!
I am a pupil! You are a teacher!
And we love you!
T: Now, dear friends, listen to our
queen!
P(Q): Q is for a queen.
Look! I am a queen!
I am nice and thin.
Oh, I'm very beautiful!
I am a queen!
P"R": "R" is for rain.
Rain, rain! Go
away!
Come again another
day!
Little children
want to play!
P "S": "S" is for spring and summer too,
When it is warm and
the sky is blue.
P«T":"T" is for Turnip.
Teacher 1: Let us enjoy the Ukrainian folk tale "Turnip"! /Children play the
Ukrainian folk tale "Turnip"/
P "U": "U" is for
umbrella.
The umbrellas will shade you
when you draw the
letter "U"
“V” is in the five and also the seven.
It is in twelve
and in eleven.
P "W": "W" is for Willy and also for Why!
Why do you cry, Willy?
Why do you cry?
P "X": "X" is in
six. Let's count up to six:
One, two, three, four, five, six!
Children all
together: (all the children together )
One, two, three, four, five, six!
Teacher 2: And now let us sing the song
"Listen to the numbers". /All the children stand up and sing the song./
P "Y": "Y" is for a yard, where
children play.
They are happy to
play every day!
P"Z": "Z" is for zoo.
I
like going to the zoo!
My friend likes
going there too.
T :Great! Thank you!
Now it's time to sing a song "Numbers"
Всі діти встають і
виконують пісню " Numbers ".
Teacher 1: Let us enjoy the Ukrainian folk tale " The House in The
Wood"/
P. Thank you for your attention. Good-bye.
T.
Thank you, children, you were brilliant. Dear, gests, thank you very much for coming here . I hope
you have enjoyed our ABC party. We tried to do our best. We are always happy to
see you in our school .Good-bye.
======================================== |
Виховний
захід «Що,де, коли?»
6 клас
1. Хто перший зумів
полетіти, якщо вірити грецькій міфології? (Дедалі і Ікар)
2. Скільки подвигів здійснив
Геракл?
3. Хто був батьком Геракла?
4. Герой грецької міфології,
що приніс людям вогонь?
Вгадати героя
1. Скриня, допитлива, гарна,
жінка з глини
2. син бога і простої жінки,
служив Еврісфею, добув яблука Гесперід
3. головний бог на Олімпі,
громовержець, чаловік Гери
4. люди, вогонь, орел,
Геракл
Прізвище – імя
1. Діккенс - …
2. Дефо - …
3. Чехов - …
4. Крилов - …
Матеріал І
Ознаки – герой:
1. Чоботи (…)
2. Гострий ніс (…)
3. Туфелька (…)
4. Ступа (…)
Як можна влучніше охарактеризувати героя 5
славами:
1. Попелюшка
2. Царівна – жаба
3. Снігова королева
4. Русалка
Доповнити стово:
1. Гидке каченя жило …
2. Музиканти: півень,
собака, осел, кіт були з …
3. Кай мав скласти слово …
4. Песа Мальвіни звали …
Вгадати героя по ілюстрації
Письменник – твір:
О. Пушкін:
Г.К. Андерсен:
Езоп:
Іван Крилов:
Декламація вірша:
Матеріал ІІ
Що це?
1. Невеликий прозовий твір в
якому описується малий проміжок часу з малою кількістю героїв
2. Влучний вислів який має
глибокий життєвий зміст
3. Короткий, переважно
віршований алегоричний, повчально-гумористичний чи сатиричний твір
4. Розповідь, оповідка, в
якій древні люди передавали свої вимисли та трактування різних соціальних і
природних явищ.
6
ЗСЧЕХОВАПРЮЛШМАМАДОСЮЧЕХОВЛІЗОС………
ЙЦУКЯЧСММПУШКІНПАМЬПРСПУШКІНЯЧМ………
ФІВАДІКЕНСТИТЬМРАДІКЕНСЦУКЕНГШЮБЬТ……...
КРЛОВЙЦУКЕНКРИЛОВФІВАПРОЄЖДЛОРПЯИ………
5
ЙЦУКЯЧСММПУШКІНПАМЬПРСПУШКІНЯЧМ………
ЙЦУКЕНКІПЛІНГПРОЛИТАРКІПЛІНГОРПАЙЦУ………
ТВЕНФІВАПРОТВЕНЮБЬТИМСЧЙЦУКЕІВАПР………..
ЙЦУКЕНАНДЕРСЕНВАПРОАНДЕРСЕНЮБЬТИ…………
1
ЕЗОП
«ВОРОНА ТА ЛИСИЦЯ»
ЛАНФОНТЕН «ВОВК І ЯГНЯ»
КРИЛОВ «ЗАЧУМЛЕНІ
ЗВІРІ»
3
Ш. ПЕРРО «ГИДКЕ
КАЧЕННЯ»
О. ПУШКІН «ЧЕРВОНА ШАПОЧКА»
Г.К АНДЕРСЕН «СПЛЯЧА КРАСУНЯ»
2
ВОВК ЛИСИЦЯ
ВОРОНА ЯГНЯ
ЦИКАДА МУРАХА
3
ПУШКІН АНГЛІЯ
ДІКЕНС РОСІЯ
ДЕФО АНГЛІЯ
РОСІЯ
5 клас
Доповнити стово:
1.Гидке каченя жило …
2.Музиканти: півень, собака, осел, кіт були з …
3.Кай мав скласти слово …
4.Песа Мальвіни звали …
Ознаки – герой:
1.Чоботи (…)
2.Гострий ніс (…)
3.Туфелька (…)
4.Ступа (…)
Як можна влучніше охарактеризувати героя 5
славами:
1.Попелюшка
2.Царівна – жаба
3.Снігова королева
4.Русалка
Декламація вірша:
Матеріал І
Матеріал ІІ
1) 1.Як звали шакала із казки «Фарбований шакал»?
2.Якої національності ця казка?
3.З якою з українських казок перегукується казка
«Фарбований шакал»?
4.Яку посаду подарував шакал левові.
2) 1. Національність казки «Іссубосі або хлопчик
мізинчик».
2. Який за розміром був Іссубосі?
3. Який скарб залишили чудовиська (казка «Іссубосі
або хлопчик мізинчик»)
4. Як закінчується казка?
3) 1. Де за казою «Момотаро або хлопчик персик»
баба знайшла персик?
2. Якої національності ця казка?
3. Що пішов підкоряти Момотаро?
4. Хто допомагав Момотало в його подвигу.
1. Как называются сказки, из которых взяты эти слова?
а) Снова князь у моря ходит,
С синя моря глаз не сводит;
Глядь – поверх текучих вод
Лебедь белая плывет.
(«Сказка о царе Салтане, о сыне его славном и могучем богатыре
князе Гвидоне Салтановиче и о прекрасной царевне Лебеди».)
2. Из какого произведения взят этот отрывок?
У Лукоморья дуб зеленый;
Златая цепь на дубе том:
И днем и ночью кот ученый
Все ходит по цепи кругом;
Идет направо – песнь заводит,
Налево – сказку говорит.
(Из поэмы «Руслан и Людмила».)
5. Звучит песня «Во саду ли, в огороде». Чья это песенка? Из какой
сказки? (Песенка белки из «Сказки о царе Салтане».)
6. Какими словами начинаются следующие сказки?
б) «Сказка о золотом петушке».
(Негде, в тридевятом царстве,
В тридесятом государстве,
Жил-был славный царь Дадон.)
7. Сколько раз старик из «Сказки о рыбаке и рыбке» закидывал невод
в море? (Три раза.) С чем пришел невод в первый раз? (С одною тиной.) С чем
пришел невод во второй раз? (С травой морскою.) С чем пришел невод в третий
раз? (С золотой рыбкой.)
8. Что случилось с попом с первого щелча? («Прыгнул поп до
потолка».) Со второго? («Лишился поп языка».) С третьего щелчка? («Вышибло ум у
старика».)
9. «Черный ящик». В черном ящике находится предмет, который
погубил молодую царевну. Что это за предмет? (Яблоко.)
10. О каких чудесах говорится в «Сказке о царе Салтане»? (О чудном
острове с городом, о ручной белке, о богатырях, о царевне Лебеди.)
12. Кто подарил царю Дадону золотого петушка?
(Вот мудрец перед Дадоном
Стал и вынул из мешка
Золотого петушка.)
13. Почему золотой петушок заклевал до смерти царя Дадона?
(Петушок отомстил за своего хозяина-мудреца.)
14. Какими словами бранила старика старуха в «Сказке о рыбаке и
рыбке»? («Дурачина ты, простофиля!»)
15. Какими словами обращается царица к волшебному зеркальцу?
(«Свет мой, зеркальце! скажи…»)
16. Сколько лет жили старик со старухой у самого синего моря?
(Жил старик со своею старухой
У самого синего моря;
Они жили в ветхой землянке
Ровно тридцать лет и три года.)
19. Какими словами обращается старик к золотой рыбке? («Смилуйся,
государыня-рыбка!»)
21. Какими словами утешала старика золотая рыбка? («Не печалься,
ступай себе с богом!»)
22. Как золотой петушок давал знать Дадону, что все кругом царства
спокойно?
(Коль кругом все будет мирно,
Так сидеть он будет смирно…)
23. Какие волшебные превращения происходят в «Сказке о царе
Салтане»? (Царевна превращается в лебедя, чародей – в коршуна, князь Гвидон – в
комара, в шмеля, в муху.)
24. К кому обращался королевич Елисей за помощью, когда искал
царевну-невесту? (К солнцу, к месяцу, к ветру.) Кто ему подсказал, где искать
царевну? (Ветер.)
25. В каких сказках Пушкина встречаются числа? («Сказка о мертвой
царевне и о семи богатырях». Три щелка в «Сказке о попе и работнике его Балде».
Тридцать три богатыря, три девицы в «Сказке о царе Салтане». Тридцать три года
жили старик со старухой у синего моря, трижды закидывал невод старик в «Сказке
о рыбаке и рыбке». И т. д.)
26. Чем занимались старик и старуха до того, как старик поймал
золотую рыбку?
(Старик ловил неводом рыбу,
Старуха пряла свою пряжу.)
Підведення підсумків змагань
================================================================
v
Звучить музика (одна з повільних пісень Джо Дассена)
Вчитель: Закройте двери,
Потушите свет,
Забудем и о
времени,
О том, кому здесь
столько лет.
Поговорим на
добром языке,
Пока звезда горит
в живой руке
Не будем помнить зла
И зло творить,
О нем не будем
просто говорить.
Поговорим о нас и
о любви.
Під ці
слова учасники вечора запалюють свічки. Виконується пластичний танець дівчиною
і хлопцем.
Ведуча 1. Колись, в сиву давнину, повертав ля англійський король на
батьківщину з хрестового походу. Король прийняв рішення дати своїм воїнам
відпочинок перед довгою дорогою додому і віддав наказ кинути якір в тихій бухті
острова Кіпр. Але поки воїни відпочивали, король закохався в прекрасну кіпрську
принцесу. І правитель Кіпру погодився видати за нього свою дочку.
Кіпрська принцеса
вельми любила свою землю і тому відмовилася їхати в туманну Англію.
Тоді англійський король сказав: «Я буду чекати тебе до
завтрашнього полудня», - а сказавши це, повернувся на свій корабель.
Наступив довгоочікуваний день, до корабля монарха
підійшов човен, і слуги підняли на борт двох білосніжних лебедів. «Якщо ти
кохаєш мене, то залишися зі мною на острові., - такі слова веліла передати
принцеса. – Ми будемо жити з тобою щасливо, як ці два лебеді. Якщо ж ти вирішив
поїхати, то візьми з собою цих птахів, і хай вони будуть вічною і живою
пам’яттю нашого кохання».
Ведуча 2. Він і вона . . . . . Кохання
і ніжність, відчай і розлука – це вічні теми поезії. Фр.Петрарка –
найвидатніший майстер сонета Італії XVI століття, В.Шекспір – великий поет доби Відродження,
Ф.Шіллер – видатний німецький поет Просвітництва. Д.Байрон, Г.Гейне, В.Гюго,
О.Пушкін, І.Франко, Л.Українка, Л.Костенко – поети всіх часів і всіх народів
оспівували почуття кохання. Палке і ніжне, пристрасне і мрійливе – воно знайоме
всім.
v
Мелодекламація сонетів В.Шекспіра, Ф.Петрарки, Данте,
Р.Тагора.
Ведуча 1. «Душа…віку, диво…сцени, він належить не одному століттю,
а всім вікам». Шекспір – неперевершений майстер сонетів про кохання. А яке
ніжне почуття кохання описано в трагедії «Ромео і Джульєтта!»
v
На сцені квіти,балкон. Виконується фрагмент з трагедії
В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта».
Учитель. А які сучасні Ромео і Джульєтта?
О.Деметьєв
«Баллада о любви» .
Виконують
дівчина і хлопець (під музику) .
Він. Жить
без тебя не могу. . . . .
Я с первого дня это понял,
Как будто на полном скаку,
Коня вдруг над пропастью поднял.
Вона. И я
без тебя не могу . . . . .
Я столько ждала и устала,
Как будто на белом снегу
Гроза мою душу застала.
Він. Сошлись,
розминулись пути,
Но он ей звонил отовсюду,
И тихопросил: «Не грусти…»
И тихое слышалось: «Буду…»
Вона. Однажды на полном скаку
С коня он сорвался на съемках.
Я жить без тебя не могу, -
Она ему шепчет в потемках.
Він. Он
бредил . . . . но сила любви
Вновь к жизни его возвращала,
И смерть отступила: «Живи!»
И все начиналось сначала.
Я жить без тебя не могу . . . .
Он ей улыбался устало,
А помнишь, на белом снегу.
Гроза как-то застала?
Вона. Прилипли
снежинки к виску,
И капли грозы на ресницах.
Я жить без тебя не могу.
И, значит, ничто не случится.
v
Під музику з пісні «Если
б не было тебя» (А.Кортнев) виконується пантоміма.
Вчитель: День
закоханих – 14 лютого. Прослухайте історію цього свята.
Ведуча 1. Ось вже 17 століть
підряд закохані всього світу відзначають найромантичніше свято року – День
святого Валентина.
Ведуча
2. У цей день навіть повітря наповнюється коханням. Амури
поспішають з’єднати пари, почуття яких перевірено часом, і допомагають
зустрітись половинкам, які загубились у просторі. А з чого все починалось?
Ведуча
3. Стародавня легенда свідчить, що ще в III ст. священик на ім’я Валентин, порушивши імператорський
наказ, що забороняв одружуватись, таємно з’єднав шлюбними узами двох закоханих.
За цей злочин перед законом імператор наказав кинути єпископа до в’язниці. Як
не дивно, але саме тут він закохується у сліпу дочку наглядача. І у день
страти, 14 лютого, дівчина отримує від свого коханого листівку з однією
короткою фразою: «Від Валентина».
Ведуча
4. З того часу кожного року закохані відзначають цей день,
як свято кохання, віддаючи належну шану своєму заступнику.
Ведуча
1. Кохання. . . . . Ніхто і ніколи не в змозі буде до кінця
пояснити, що ж це таке. Це велика загадка життя. . . . .
Ведуча
2. Життя без кохання схоже на засохле дерево, що росте на
каменистому ґрунті.
Ведуча
1. 14 лютого люди різного віку надсилають своїм коханим,
рідним та друзям «валентинки». До речі, на романтичному посланні не вказують
свого імені – воно повинно залишитись таємницею.
Ведуча
2. Зі святом закоханих пов’язують цікавий звичай. У XIII – XIV ст. в Європі влаштовували незвичайну лотерею. Молоді
чоловіки витягували з великої спеціальної коробки маленькі папірці, на яких
були написані імена дівчат. Відтепер молодий чоловік на весь рік (або на час
свята) ставав кавалером молодої жінки, папірець з ім’ям котрої йому дістався.
Пізніше, завдяки лотереї, молоді чоловік та жінка ставали парою і дарували в
цей день одне одному подарунки.
Ведуча
3. В Англії, наприклад, День Святого Валентина почали
святкувати в XV
столітті. В цей день люди звертали увагу на деякі
прикмети. Вважалося, що перша людина протилежної статі, яку зустрічали вранці
14 лютого молоді чоловік та жінка, повинна була стати їх справжнім коханням.
Ведуча
4. Наприкінці XVI ст. популярності набув інший звичай – надсилати
романтичні посилання коханій людині. Спочатку це були невигадливі саморобні
листівки, та все у 1800 році з’явились перші комерційні листівки. З того часу
кожного року в середині лютого поштові відділення світу були просто завалені
ніжними посланнями – «валентинками».
Ведуча
1. Найдавніша «валентинка» зберігається у Британському музеї
в Лондоні. Ця листівка підписана герцогом Орлеанським Чарльзом у 1415 році.
Того часу він був ув’язнений у Лондонському Тауері і таємно відправив послання
кохання своїй дружині.
Вчитель: Про
кохання написано багато. Багато тому що, коли це почуття з’являється, замирає
серце, тремтить душа, хочеться писати вірші і оспівувати свою любов.
Про кохання написано мало, адже це невичерпне почуття. І
воно існує в душі людини до тих пір, поки б’ється її серце.
Так, як Пушкін, про любов, здається не писав ніхто.
v Під
фортепіанну музику звучить мелодекламація віршів. «Я вас любил», «Я встретил Вас. . . . .»
v
Інсценізація уривку з роману «Євгеній Онєгін»
v На столі
свічка, чорнильниця, лист паперу, гусяче перо. «Письмо
Татьяны»
Вчитель:
Пушкін жив в чудову епоху XIX ст.
Літературні вечори, бали . . . . . .
v
Звучить вальс С.Прокоф’єва. інсценізація балу.
А.Болконський танцює вальс з Н.Ростовою.
Ведуча 2. «. . . . . Он предложил ей тур вальса. То замирающее
выражение лица Наташи, готовое на отчаяние и на восторг, вдруг осветилось
счастливой благодарной детской улыбкой. «Давно я ждала тебя», как будто сказала
эта испуганная и счастливая девчка своей просиявшей из-за готових слез улыбкой,
поднимая свою руку на плечо князя Андрея. Они были вторая пара, вошедшая в
круг. Князь Андрей был один из лучних танцоров свого времени. Наташа танцювала
превосходно. Ножки ее в бальних атласних башмачках бістро, легко и не зависимо
от нее долали свое дело, а лицо ее сияло восторгом счастья . . . . »
Ведуча
3. Жінка. . . . . Скільки про неї сказано і написано. В усі
віки ії поклонялися художники, поети, музиканти. Вона була мрією, усмішкою,
сумом, вселенською радістю і безмежною тугою. Її звали Лаура, Беатріче,Елена,
Венера, Нефертіті, Марія, Анна. . . .
Ведуча
1. Багато з цих імен стали символами:відданості і вірності –
Пенелопа; краси і жіночності – Єлена; натхнення і поваги – Лаура і Беатріче;
мудрості і державного розумв – Ольга і Роксолана; непокірності ворогові –
Євпраксія; святої любові до людей – Марія.
v
Звучить музика В.Зінкевича.
v
Варіації на тему мелодії «Аве Марія».
v
Мелодекламація. Вірші В.Сосюри «Марія», «Так ніхто не
кохав», Л.Костенко «Розкажу тобі думку таємну», О.Олеся «Нащо, нащо тобі питати
. . . . »
Ведуча
4. Швидко плине час.
Століття за століттями. Разом з ним змінюємося і ми. А що ж Кохання? «Можливо,
воно вже не існує, - іноді подумає хтось. І хочеться тоді крикнути: «Ні! Ні! та
ще раз Ні! Любов жива, і ніколи не зникне, поки існує життя. Адже кохання і є
життя».
v
Вечір закінчується повільною мелодією.
Комментариев нет:
Отправить комментарий